ClickEshop logo
Cz
En (English) De (Deutsch) Cz (Český) Sk (Slovenský)
Home
  • Potřebuji profesionální web / e-shop
  • Vytvořit eshop
  • Web stránka
  • Email hosting
  • Domény
  • Nápověda
  • Blog
  • Kontakt

Manuál začínajícího eshopaře

 

Internetový obchod je spuštěn a co dál? To je asi jedna z prvních otázek, která napadne téměř každému novému majiteli internetového obchodu. Provedeme Vás základními kroky, které je doporučeno provést po spuštění internetového obchodu.

 

1/ ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ INTERNETOVÉHO OBCHODU

  1. Plátce / Neplátce DPH - Představuje způsob zobrazování cen zákazníkům. Cena se zákazníkům zobrazí pouze jako cena nebo cena is rozpisem DPH. Nastavení způsobu zobrazování cen jakož i další základní nastavení projektu naleznete v části GLOBÁLNÍ NASTAVENÍ - Nastavení projektu
  2. Fakturační údaje - Jde o základní údaje, které se budou zobrazovat zákazníkům na objednávce v části Dodavatel. Tyto nastavíte v části GLOBÁLNÍ NASTAVENÍ - Fakturační údaje
  1. Kontakt - V ADMINISTRACI OBSAHU v části kontakt se zobrazují ilustrativní kontaktní údaje provozovatele internetového obchodu / název, adresa, tel.č., email, otevírací hodiny, případně google mapa a kontaktní formulář. Tyto údaje je třeba upravit podle reálných podmínek. Postup pro vložení google mapy naleznete na následující lince: https://clickeshop.cz/napoveda/uprava-obsahu/vlozeni-google-mapy-do-casti-kontakt/m799

 

2/ NAPLNĚNÍ OBSAHU INTERNETOVÉHO OBCHODU

  1. Video manuál pro internetové obchody, se kterým se naučíte jednoduše vyměnit logo, přidat produkt, nastavit parametry, vytvořit galerii a mnoho jiného.
     

    Your browser does not support the video tag. Please upgrade your internet browser to the newest version

    Your browser does not support the video tag. Please upgrade your internet browser to the newest version

  1. Logo - Vložené logo změníte za vlastní v části ADMINISTRACE OBSAHU. Stačí kliknout na ilustrativní logo vložené v šabloně, změnit ho za vlastní a uložit změny. Podrobný postup najdete na následující lince: https://clickeshop.cz/napoveda/uprava-obsahu/vlozeni-obrazku-na-hlavni-stranku/m797
  1. Kategorizace produktů - Vhodně zvolená kategorizace produktů patří k jedním z nejdůležitějších prvků dobré orientace zákazníků ve vašem eshopu. Názvy kategorií se podsouvají vyhledávačům (google, seznam a jiné) jako prioritní klíčová slova - dejte si na nich záležet. Kategorizaci doporučujeme zvolit stručnou, výstižnou a věcnou maximálně do 4 úrovní hierarchie. Vytvoříte ji v ClickEshop administraci v části ADMINISTRACE OBSAHU najetí do levé nástrojové lišty a kliknutím na "Přidat Kategorii".

  2. Produkty - Nedejte Vašim zákazníkům důvod, aby detailní informace o produktu museli hledat u konkurence. Vyplňujte popis důkladně s dostatkem informací, přidejte k produktům i dokumenty, specifikaci, videa a jiné. používání kvalitních a výstižných obrázků usnadňuje orientaci a rozhodování zákazníka o případné koupi produktů. Doporučujeme připojení atraktivních obrázků pro každý nabízený produkt bez výjimky

    Názvy produktů se také podsouvají vyhledávačům (google, seznam a jiné) jako prioritní klíčová slova. Z názvu produktu musí být evidentní o jaký produkt se jedná - v názvu nestačí pouze číselné označení produktu, přidejte i dodatečné informace např. SAMSUNG HT-D7200 Blue Ray 2.1 domáce kino, model 2018

    Nový produkt přidáte v části ADMINISTRACE OBSAHU kliknutím na zvolenou kategorii, ve které si přejete produkt publikovat a najetí na levou nástrojovou lištu + kliknutím "Přidat Produkt"

    V případě, že internetový obchod si přejete propojit prostřednictvím XML souboru na Vašeho dodavatele, klikněte prosím na následující linku pro více informací:
    https://clickeshop.cz/napoveda/produkty/napojeni-na-dodavatele-xml-feed/m862
  3. Obrázky - Pěkné obrázky jsou pro stránku velmi důležité. Okamžitě přitáhnou pozornost zákazníka a zvýší tím předpoklad, že zákazník u vás nakoupí. Aby vaše stránka byla nejen pěkná, ale zároveň i funkční a rychle se načítala vašim zákazníkům doporučujeme následující:
    1. vkládat obrázky do obsahu stránky přibližně v takových rozměrech tzn. šířka a výška obrázku, jak se má zobrazovat na webu. Velikost výsledného obrázku (šířka, výška) si můžete prověřit v ClickEshop administraci následovně: v Administraci obsahu kliknete na požadovaný obrázek a pravým tlačítkem myši zvolíte "Vložit / Upravit obrázek". V řádku "Rozměry" se zobrazuje šířka a výška obrázku v pixelech.

      (Tato informace neplatí pro produkty, kde automaticky proběhne optimalizace systémem po jejich vložení k produktu).
    2. vkládat obrázky ve formátu .jpg nebo v doporučeném moderním formátu .webp, který má ve výchozím nastavení menší kapacitu než ostatní formáty.
    3. obrázky, které si přejete publikovat na stránce vložit do centrálního úložiště souborů a neodkazovat se na jiné stránky, kde je obrázek publikován

 

3/ PODROBNĚJŠÍ NASTAVENÍ INTERNETOVÉHO OBCHODU

  1. Typy dopravy - Zákazníkům můžete zboží doručovat různými způsoby např: kurýrem, poštou, prostřednictvím zásilkovny, odběrem v kamenné prodej, či jiné. Typy dopravy, které budete využívat nastavíte v ClickEshop administraci v části GLOBÁLNÍ NASTAVENÍ - Doprava

    Pokud zákazníkům budete nabízet možnost dopravy zdarma při vyšší hodnotě objednávky nebo jiné způsoby dopravy při různých hmotnostech, systém se o to postará za vás a s nastavením pomůže následující nápověda:
    https://clickeshop.cz/napoveda/doprava/automaticka-aktivace-podle-hodnoty-objednavky/m823
    https://clickeshop.cz/napoveda/doprava/automaticka-aktivace-podle-hmotnosti-zbozi/m824
  2. Typy plateb - Mezi nejpoužívanější typy plateb patří: dobírka, bankovní převod, úhrada v hotovosti, či platba kartou. Způsob jakým vám zákazníci budou moci platit, nastavíte v části GLOBÁLNÍ NASTAVENÍ - Platby.
    V systému je již přímo zapracovaných několik modulů pro elektronické platby, či splátkové systémy, které můžete využívat. Více si o nich si můžete přečíst na nasledovnnom linku: https://clickeshop.cz/napoveda/doprava/elektronicke-online-platby-internet-banking-a-platba-kartou/m839
  3. Zasílání emailů - Pro zasílání emailů ze systému či využívání funkcionality kontaktního formuláře je třeba nastavit Mail server v části GLOBÁLNÍ NASTAVENÍ - Mail server. Podmínkou pro nastavení mail serveru je plnohodnotný email. Postup pro nastavení mail serveru je na následujícím linku: https://clickeshop.cz/napoveda/nastaveni/nastaveni-mail-serveru/m817817

    Pokud plnohodnotný email na vlastní doméně ještě nemáte, získat jej můžete se službou Email hosting, která vám umožní:

    - odesílání emailů, přijímání emailů pod vlastní doménou s vlastní schránkou
    - nastavit mail server pro odesílání emailů přímo v administraci internetového obchodu
    - využívat funkcionality kontaktního formuláře
    - spravovat email přes webmail / kdekoliv přes internet
    - propojit si emaily na mobil, s emailovým klientem na počítači
    - komunikovat důvěryhodně pod vlastní doménou
    - organizování setkání, stanovení úkolů, či připomínku termínů
    - kompletní portfolio nástrojů pro efektivní práci: Email, Kalendář, Úkoly i Kontakty

    Plnohodnotný email s vlastní schránkou a kalendář management službami můžete mít přitom již za Kč 49,50 / měsíc. Odeslaný email je automaticky podepsán privátním klíčem domény, proto doménu je potřeba mít spravovanou přes clickeshop. Více o službě email hosting se dočtete na stránce clickeshop.cz nebo kliknutím na následující linku: https://clickeshop.cz/email-hosting/m858

     

  4. Registrace domény - Doména představuje důležitou součást firemní identity na internetu, kterou se prezentujete svým zákazníkům. Pro reálný prodej na internetu je třeba projekt nastavit na vlastní doménu. Přímo prostřednictvím stránky https://clickeshop.cz/domeny/m834 si můžete ověřit zda je vámi zvolená doména volná a můžete si ji objednat. Doménu uvidíte ve své ClickEshop administraci po přihlášení spolu s ostatními službami. Všechna nastavení v tom případě nastavíme za Vás.

    Pokud již doménu zakoupenou máte, máte na výběr dvě možnosti:
    1. přenést doménu pod ClickEshop a spravovat ji spolu s ostatními službami / doporučené /
    2.  změnit nastavení domény u registrátora: https://clickeshop.cz/napoveda/nastaveni/vlastni-domena/m792
  5. Zabezpečení stránky SSL certifikátem - pokud vaše stránka využívá přihlášení zákazníků nebo sbírá údaje o klientech (např. registrace, newsletter a jiné), je třeba zajistit stránku SSL certifikátem, která zabezpečí bezpečný šifrovaný přenos dat mezi uživatelem a stránkou.

    SSL certifikát si objednáte z ceníku doplňkových služeb: https://clickeshop.cz/eshop/cennik/m739

 

4/ SOULAD S LEGISLATIVOU

K provozování podnikatelské činnosti je třeba mít oprávnění jako fyzická osoba (živnostník) nebo právnická osoba (např. společnost s ručením omezeným).

Co se týče formální oblasti je třeba si připravit:

  • obchodní podmínky: Obchodní podmínky řídí celý proces nákupu, dodání, vrácení či reklamaci. Do internetového obchodu je vložíte tak, že vytvoříte novou měnu linku s názvem Obchodní podmínky, kde vložíte jejich celé znění. Ilustrativní vzor naleznete ZDE
  • informace o ochraně osobních údajů: nakupujících je třeba informovat o rozsahu a způsobech zpracování jeho údajů. Tyto informace vložíte do nové menu linky s názvem Ochrana osobních údajů nebo zapracujete do obchodních podmínek. Ilustrativní vzor naleznete ZDE
  • podmínky na odstoupení od smlouvy: Odstoupením od smlouvy realizuje nakupující právo vrátit prodávajícímu nepoužívaný zboží ve stanovené lhůtě. Jak postupovat v případě odstoupení od smlouvy je možné uvést v obchodních podmínkách a také v samostatné části (nové menu lince) s názvem např. Vrácení zboží, Informace pro zákazníky a podobně. Ilustrativní vzor naleznete ZDE
  • postup v případě reklamace: Jak postupovat pro zajištění správného posouzení při uplatňování a vyřizování reklamací vad zakoupeného zboží lze uvést v obchodních podmínkách a také v samostatné části (nové menu lince) s názvem např. Reklamace, Informace pro zákazníky a podobně. Ilustrativní vzor naleznete ZDE
  • prověření souladu zpracování osobních údajů s nařízením GDPR
    správci projektu vnikli povinnosti, které bude muset provést pro zajištění souladu s GDPR.
    více informací zde ..

 

5/ RADY A DOPORUČENÍ JAK ZVIDITELNIT VÁŠ E-SHOP NA INTERNETU

Zřízení internetového obchodu/webstránky je pouze prvním krokem k úspěšnému podnikání na internetu. Připravili jsme pro Vás několik rad, které vám pomohou lépe zviditelnit se ve světě internetu a tímto podpořit Váš byznys. Pamatujte, že vytvořit si kvalitní eshop a naplnit obsahem (produkty) či stránku na úspěšný prodej nestačí. Přečtěte si proto pozorně několik rad, jak zefektivnit a zatraktivnit váš byznys.

více informací zde ..

 

 

Neustále je vám k dispozici NÁPOVĚDA či video manuál, ve které najdete podrobné postypy jak zvládnout jednotlivá nastavení v internetovém obchodě přímo v administraci v části POMOC. Nápovědu také naleznete na clickeshop.cz na následující lince: https://clickeshop.cz/napoveda/m785

 
 
 
 
 
 

 

Můžeme vám poradit?

Nápověda

Nápověda


Doporučené postupy při vytváření obsahu
web stránky / internetového obchodu

 

« nápověda »

Zákaznícka podpora

Zákaznická podpora


V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte:
Pondělí-Pátek 9:00-16:00

 

tel: +420 2 9618 3193
e-mail: #info

 

 

 

CLICKESHOP

KONTAKTOBCHODNÍ PODMÍNKYREFERENCEPARTNERSKÝ PROGRAM

 

 

 

 

 

 

ClickEshop on Facebook Facebook

NAŠE SLUŽBY

KORPORÁTNÍ IDENTITAŠKOLENÍ A KURZYSEO A ONLINE MARKETING

ZÁKAZNICKÁ PODPORA

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat vyplněním následujícího formuláře

 

 


clickeshop.com • clickeshop.de • clickeshop.cz • clickeshop.sk

Copyright © 2006 - 2022 clickeshop.cz, All rights reserved