Nastavení pro zákazníky B2B
Konfigurace a zobrazování cen, cenových skupin, slev a rabatů.
Máte smluvní partnery nebo dealerskou síť k prodeji vašich produktů? Standardní internetový obchod vám nestačí? Umožněte vašim velkoodběratelům nakupovat za výhodnější ceny, které jim nastavíte. Úroveň zákaznických rabatů a způsob zobrazování cen lze detailně nastavit až na úroveň jednotlivých produktů tzn. zobrazovat skupinám zákazníků ceny pouze určité produkty a zároveň určit skupinám různé rabaty pro jednotlivé produkty.
Typy zákazníků a úrovně jejich přístupů
Registrace zákazníků a přiřazení cenových skupin se provádí v sekci "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci". Zákazníci mohou být zařazeni do následujících typů úrovní:
- nepřihlášený / neregistrovaný zákazník
- přihlášený / registrovaný zákazník
- přihlášený / registrovaný B2B zákazník
- přihlášený / registrovaný B2B zákazník přiřazen k cenové skupině (B2B skupina)
B2B cenové skupiny
B2B cenové skupiny slouží k řízení přístupů k produktům a zobrazování cen v individuálně nastavených cenových hladinách. Vytvořené B2B skupiny se přidělují k produktům a B2B zákazníkům čímž je umožněno každému B2B zákazníkovi nastavit individuálně určený profil s přístupem k produktům a zároveň s individuálně nastaveným rabatem.
B2B cenové skupiny se vytvářejí v sekci "Zákazníci" - "B2B skupiny".
B2B skupiny jejich konfigurace a přiřazení k produktům. Nastavení slev - rabatů
ClickEshop umožňuje nastavit různé úrovně rabatů (slev) na produktech pro zákazníky:
1) Nastavení diskontní ceny (slevy) přímo na produktu "Sleva"
2) Nastavení obecné slevy u registrovaného zákazníka "Výška zákaznického rabatu v %"
3) Výška rabatu určeného pro vytvořenou B2B skupinu "Rabat v %:".
4) Výšku rabatu určeného pro produkt přidělením jedné nebo více B2B skupin.
5) Maximální výška rabatu na produkt.
Nastavení zobrazování cen v internetovém obchodě
Provozovatelé internetových obchodů mají možnost pro širokou veřejnost nezveřejňovat ceny svých produktů v celém internetovém obchodě nebo pouze na vybraných produktech. V prípade záujmu B2B partnerov im vie tieto ceny zverejniť. V případě zájmu B2B partnerů jim umí tyto ceny zveřejnit. V praxi to bude užitečné v případech, kdy není potřeba nebo zájem zveřejnit cenu neregistrovaným (neautorizovaným) zákazníkům. V případě zájmu ze strany provozovatele nebo po dohodě je možné nastavit zveřejňování cen tak, že registrovanému B2B zákazníkovi přidělí cenovou skupinu ke které budou přiřazeny produkty. V takovém případě se přihlášenému zákazníkovi, kterému bude přiřazena skupina B2B, zobrazí také produkty s cenami produktů propojených s B2B skupinou.
Zjištění, prověření a kontrola zobrazovaných cen u zákazníka v internetovém obchodě
Provozovatel internetového obchodu má velmi mnoho možností přidělovat přístupy a zobrazování cen svým zákazníkům, kde každý zákazník může mít odlišný přidělen přístup a rozdílné vypočítávání a zobrazování cen. Na to, aby se provozovatel mohl přesvědčit o produktech a cenách, které se zobrazují danému zákazníkovi slouži funkce přihlášení pod účtem zákazníka, která se nachází v sekci "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci".