Typy zákazníků a nastavení úrovní přístupů
V systému ClickEshop je možné zaznamenávat a nastavovat různé typy zákazníků s individuálním profilem přístupových práv a zobrazení cen.
Nastavení přístupů je možné kombinovat s přístupem k menu linkám, produktům a s možností individuálního určení cen k různým produktům.
Registrování (evidence) zákazníků a jejich přiřazení cenových skupinám se provádí v sekci "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci". Zákazníci mohou být zařazeni do následujících typů úrovní:
- nepřihlášený / neregistrovaný zákazník
Neprihlášený zákazník má přístup do internetového obchodu s nastavením pro veřejný (public) přístup - přihlášený / registrovaný zákazník
Přihlášený (registrovaný) zákazník má přístup do internetu podle nastavení pro registrované zákazníky, kde se zákazníkovi zobrazují skryté menu linky určeny pouze pro registrované zákazníky a produkty, které se mu zobrazí po přihlášení. Zákazník se může zaregistrovat prostřednictvím internetové stránky (v tomto případě přijde zákazníkovi aktivační mail s přihlašovacími údaji) nebo provozovatel internetového obchodu může přímo zaregistrovat nového zákazníka z úrovně administrace (v tomto případě zaregistrovanému zákazníkovi nepřijde aktivační mail s přihlašovacími údaji, které bude možné dodatečně zaslat pomocí funkce "Zapomněli jste heslo?" / "Resetovat heslo".
Registrovanému zákazníkovi je možné určit obecný, celoplošný rabat (slevu) na produkty:
- Sekcia "Zákazníci" - "Registrovaní zákazníci" - Detailní zobrazení registrovaného zákazníka - záložka "B2B nastavení" - "Výška zákaznického rabatu v%:"
- přihlášený / registrovaný B2B zákazník
Přihlášený (registrovaný) B2B zákazník má všechna oprávnění jako registrovaný zákazník a navíc může mít přístup k menu linkám a produktům, které jsou určeny jen pro registrované B2B zákazníky. - přihlášený / registrovaný B2B zákazník přiřazen k cenové skupině (B2B skupina)
Přihlášený (registrovaný) B2B zákazník priřazen k cenové skupině (B2B skupina) má všechna oprávnění jako registrovaný B2B zákazník a navíc se mu zobrazují produkty s cenami s definovaným rabatem (slevou) v rámci přidělené cenové B2B skupiny.
Poznámka: B2B skupiny je možné přidělit i registrovanému zákazníkovi, který nemá v profilu zákazníka aktivován atribut "B2B zákazník". Pro lepší statistiky a filtrování zákazníků je však doporučeno tento atribut mít i pro tento typ nastavení aktivován.