FILTROVÁNÍ produktů
Typy filtrů / Postup nastavení filtrů pro kategorie / Hromadné generování filtrů
Nastavením filtrů přímo na konkrétní kategorii internetového obchodu umožníte vašemu zákazníkovi podle různých kritérií rychle najít produkt, který hledá (např. podle Velikosti, podle Barvy atd.). Všechny typy filtrů v systému jsou podmíněny tzn. zohledňují všechny požadavky zadané při výběru produktu a hodnoty filtrů, které nesplňují podmínky aktuálního výběru budou neaktivní (vyšeděné). Je dobré vědět, že dobře vyladěný filtr produktů dokáže výrazně zvýšit procento dokončených nákupů.
Příklad použití: v kategorii Pánské tričko si zákazník ve filtru: Velikost: S, M, L, XL: zvolí L, ve filtru Barva: bílá, modrá, červená, černá - zvolí bílá. Eshop zobrazí výsledky pro bílá pánská trička ve velikosti L.
Pro správné požívání filtrů je dobré znát:
- Typy filtrů - systém umožňuje využívat různé typy filtrů, podle informace, kterou používá při filtrování
- Jak pracovat s filtry - postup jak vytvořit jednotlivé typy filtrů a přiřadit je ke kategorii
TYPY FILTRŮ
V systému jsou k dispozici různé typy filtrů, podle informace, kterou využívají při filtrování. V nastaveních lze kombinovat různé typy filtrů současně.
- 1/ Výrobce - Filtr Výrobce je automaticky navázán na políčko Výrobce. Pokud již využíváte filtr Výrobce a přidáte nový produkt s vyplněným políčkem Výrobce, který existuje, takový produkt bude automaticky zohledněn při filtraci produktů. Přidáte-li produkt s novým výrobcem, stačí si nového výrobce přidat do stávajícího seznamu výrobců ve filtru.
- 2/ Parametrový - Parametrový filtr umožňuje využívat informace zadané v parametrech na produktu. Příklad použití: v kategorii dámské bundy vytvořit filtrování využitím zadaných parametrů na produktu např. Velikost (S, M, L, XL), Barva (Bílá, Černá, Červená, Modrá,..) a podobně.
- 3/ Skladový - Skladový filtr automaticky identifikuje produkty skladem podle toho, zda mají zadaný počet kusů skladem nebo dodací dobu ve dnech nula až 2 dny (tzn. zadané: 0, 1 nebo 2).
- 4/ Standardní - Standardní filtr se neváže na žádnou informaci, která je na produktu. Umožňuje správci eshopu zadat různá kritéria při výběru, na základě kterých zákazník rychle najde požadovaný produkt. Příklad použití: v kategorii pánské sportovní bundy přidat filtr např.: kapuce (ano, ne), vodní sloupec (3000mm, 5000mm, 8000 mm) a podobně.
JAK PRACOVAT S FILTRY
Níže uvedeme postup jak pracovat s jednotlivými typy filtrů:
1/ Filtr Výrobce
Filtr je třeba nejprve vytvořit a následně přiřadit ke kategorii. Při vytvoření filtru lze hodnoty zadat manuálně nebo dát automaticky vygenerovat systémem.
Postup jak VYTVOŘIT FILTR VÝROBCE MANUÁLNĚ je následující:
- přihlaste se do ClickEshop administrátora a kliknutím myši na menu [Administrace obsahu] se dostanete do správy produktů a kategorií
- kliknete na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko v levé nástrojové liště [Přidat filtr]
- systém otevře nové malé okno, ve kterém:
- klikněte na tlačítko [vytvořit nový filtr]
- v řádku Název filtru uvedete např.: Výrobce
- v části Typ filtru vyberete: Výrobce
- Zobrazit filtr i v detailu produktu: toto políčko ponecháte prázdné
- v řádku Hodnota zadáte název výrobce např.: Nike
- kliknete na tlačítko [přidat další hodnotu] a zadáte název dalšího výrobce např.: Adidas
- tento postup opakujete a vyplníte výrobce pro daný filtr
- po vložení všech výrobců, kliknete tlačítko [Uložit]
- filtr se uloží a zobrazí se seznam všech vytvořených filtrů
- filtr je vytvořen a pro jeho použití v internetovém obchodě je třeba jej ještě přiřadit ke kategorii
Postup jak PŘIDAT FILTR KE KATEGORII je následující:
- klikněte na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko [Přidat filtr]
- označíte filtr/filtry pro danou kategorii - zaškrtnutím políčka před názvem filtru a stisknete tlačítko [Přidat]
Uspořádání filtrů: filtry doporučujeme ukládat do složek zejména v případě, že vytváříte např. filtr Výrobce pro více kategorií. V takovém případě je vhodné vytvořit složky např. podle názvu kategorií, pro které filtr vytváříte např. Oblečení.
Postup jak VYTVOŘIT FILTR VÝROBCE AUTOMATICKY je následující:
- přihlaste se do ClickEshop administrátora a kliknutím myši na menu [Administrace obsahu] se dostanete do správy produktů a kategorií
- kliknete na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko v levé nástrojové liště [Přidat filtr]
- systém otevře nové malé okno, ve kterém:
- klikněte na tlačítko [vytvořit nový filtr]
- v řádku Název filtru uvedete např.: Výrobce
- v části Typ filtru vyberete: Výrobce
- Zobrazit filtr i v detailu produktu: toto políčko ponecháte prázdné
- klikněte na tlačítko [generování hodnot]
- otevře se nové okno s přehledem kategorií - tam vyberete generování pro celý eshop nebo jen pro vybranou kategorii/kategorie
- stisknete tlačítko "Pokračovat"
- v okně "Hromadné generování hodnot filtru" ponecháte označenou možnost "hodnoty generovat z výrobce produktu" a vyberete si z možností "ponechat původní hodnoty ve filtru a doplnit nové hodnoty" nebo "smazat všechny hodnoty ve filtru a doplnit nové hodnoty"
- stisknete tlačítko "Pokračovat" a následně se vám zobrazí seznam všech vytvořených filtrů
- změny uložíte kliknutím na tlačítko [uložit]
- filtr je vytvořen a pro jeho použití v internetovém obchodě je třeba jej ještě přiřadit ke konkrétní kategorii
Postup jak PŘIDAT FILTR KE KATEGORII je následující:
- klikněte na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko [Přidat filtr]
- označíte filtr/filtry pro danou kategorii - zaškrtnutím políčka před názvem filtru a stisknete tlačítko [Přidat]
2/ Parametrový filtr
Parametrový filtr umožňuje využívat informace zadané v parametrech na produktu (např. Velikost, Barva). Nejprve je třeba mít správně vložené parametry na produktu a následně vytvořit filtr a přiřadit jej ke kategorii. Při vytvoření filtru lze hodnoty zadat manuálně nebo dát automaticky vygenerovat systémem.
Postup jak VYTVOŘIT FILTR Z PARAMETRU MANUÁLNĚ je následující:
- přihlaste se do ClickEshop administrátora a kliknutím myši na menu [Administrace obsahu] se dostanete do správy produktů a kategorií
- kliknete na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko v levé nástrojové liště [Přidat filtr]
- systém otevře nové malé okno, ve kterém:
- klikněte na tlačítko [vytvořit nový filtr]
- v řádku Název filtru uvedete např.: Velikost
- v části Typ filtru vyberete: Parametrový
- Zobrazit filtr i v detailu produktu: toto políčko ponecháte prázdné
- v řádku Hodnota zadáte název výrobce např.: S
- kliknete na tlačítko [přidat další hodnotu] a zadáte název dalšího výrobce např.: M
- tento postup opakujete a vyplníte hodnoty (např. velikosti) pro daný filtr
- po vložení všech hodnot, kliknete tlačítko [Uložit]
- filtr se uloží a zobrazí se seznam všech vytvořených filtrů
- filtr je vytvořen a pro jeho použití v internetovém obchodě je třeba jej ještě přiřadit ke kategorii
Postup jak PŘIDAT FILTR KE KATEGORII je následující:
- klikněte na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko [Přidat filtr]
- označíte filtr/filtry pro danou kategorii - zaškrtnutím políčka před názvem filtru a stisknete tlačítko [Přidat]
Uspořádání filtrů: filtry doporučujeme ukládat do složek zejména v případě, že vytváříte např. filtr Výrobce pro více kategorií. V takovém případě je vhodné vytvořit složky např. podle názvu kategorií, pro které filtr vytváříte např. Oblečení.
Postup jak VYTVOŘIT FILTR Z PARAMETRU AUTOMATICKY je následující:
- přihlaste se do ClickEshop administrátora a kliknutím myši na menu [Administrace obsahu] se dostanete do správy produktů a kategorií
- kliknete na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko v levé nástrojové liště [Přidat filtr]
- systém otevře nové malé okno, ve kterém:
- klikněte na tlačítko [vytvořit nový filtr]
- v řádku Název filtru uvedete např.: Velikost
- v části Typ filtru vyberete: Parametrový
- Zobrazit filtr i v detailu produktu: toto políčko ponecháte prázdné
- kliknete na tlačítko [generování hodnot] a v okně kategorii vyberete generování pro celý eshop nebo jen pro vybranou kategorii
- tisknete tlačítko "Pokračovat"
- v okně "Hromadné generování hodnot filtru" zvolíte možnost "hodnoty generovat z názvu parametru produktu" a zadáte název parametru např. Velikost
- důležité: název je třeba zadat přesně ve tvaru jak se používá v eshopu, zohledňují se přitom malá a velká písmena či diakritika
- vyberete si, zda si přejete "ponechat původní hodnoty ve filtru a doplnit nové hodnoty" nebo "smazat všechny hodnoty ve filtru a doplnit nové hodnoty"
- stisknete tlačítko "Pokračovat" a následně se vám zobrazí seznam všech vytvořených filtrů
- změny uložíte kliknutím na tlačítko [uložit]
- filtr je vytvořen a pro jeho použití v internetovém obchodě je třeba jej ještě přiřadit ke konkrétní kategorii
Postup jak PŘIDAT FILTR KE KATEGORII je následující:
- klikněte na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko [Přidat filtr]
- označíte filtr/filtry pro danou kategorii - zaškrtnutím políčka před názvem filtru a stisknete tlačítko [Přidat]
3/ Skladový filtr
Skladový filtr automaticky identifikuje produkty skladem podle toho, zda mají zadaný počet kusů skladem nebo dodací dobu ve dnech nula až 2 dny (tzn. zadané: 0, 1 nebo 2). Nejprve je třeba vytvořit filtr a následně jej přiřadit jej ke kategorii.
Postup jak VYTVOŘIT SKLADOVÝ FILTR je následující:
- přihlaste se do ClickEshop administrátora a kliknutím myši na menu [Administrace obsahu] se dostanete do správy produktů a kategorií
- kliknete na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko v levé nástrojové liště [Přidat filtr]
- systém otevře nové malé okno, ve kterém:
- klikněte na tlačítko [vytvořit nový filtr]
- v řádku Název filtru uvedete např.: Dostupnost
- v části Typ filtru vyberete: Skladový
- v řádku Hodnota zadáte např.: skladem
(hodnota skladem se automaticky naváže na produkty, které jsou skladem resp. mají dodací dobu ve dnech 0, 1 nebo 2) - pro uložení změn kliknete tlačítko [Uložit]
- filtr se uloží a zobrazí se seznam všech vytvořených filtrů
- filtr je vytvořen a pro jeho použití v internetovém obchodě je třeba jej ještě přiřadit ke kategorii
Postup jak PŘIDAT FILTR KE KATEGORII je následující:
4/ Standardní filtr
Standardní filtr se neváže na žádnou informaci, která je na produktu. Umožňuje správci eshopu zadat různá kritéria při výběru, na základě kterých zákazník rychle najde požadovaný produkt. Filtr je třeba nejprve vytvořit, následně přiřadit ke kategorii a přiřadit k produktu.
Pro všechny typy filtrů je přiřazení k produktům automaticky zabezpečeno kromě standardního filtru, kterému můžete zadefinovat i jiné hodnoty, které nejsou uvedeny na produktu.
Postup uvedeme na příkladu kategorie pánské sportovní bundy s filtrem: Kapuce - ano, ne.
Postup jak VYTVOŘIT STANDARDNÍ FILTR je následující:
- přihlaste se do ClickEshop administrátora a kliknutím myši na menu [Administrace obsahu] se dostanete do správy produktů a kategorií
- kliknete na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko v levé nástrojové liště [Přidat filtr]
- systém otevře nové malé okno, ve kterém:
- klikněte na tlačítko [vytvořit nový filtr]
- v řádku Název filtru uvedete např.: Kapuce
- v části Typ filtru vyberete: Standardní
- Zobrazit filtr i v detailu produktu: toto políčko ponecháte prázdné
- v řádku Hodnota zadáte název výrobce např.: Ano
- kliknete na tlačítko [přidat další hodnotu] a zadáte název dalšího výrobce např.: Ne
- tento postup opakujete a vyplníte všechny hodnoty pro daný filtr
- po vložení všech hodnot, kliknete tlačítko [Uložit]
- filtr se uloží a zobrazí se seznam všech vytvořených filtrů
- filtr je vytvořen a pro jeho použití v internetovém obchodě je třeba jej ještě přiřadit ke kategorii
Postup jak PŘIDAT FILTR KE KATEGORII je následující:
- klikněte na požadovanou kategorii a stisknete tlačítko [Přidat filtr]
- označíte filtr/filtry pro danou kategorii - zaškrtnutím políčka před názvem filtru a stisknete tlačítko [Přidat]
Postup jak PRIDAŤ FILTER KU PRODUKTU je následující:
- v detailu produktu kliknutím na tlačítko [Přidat filtr]
- systém otevře nové malé okno
- filtr pro daný produkt aktivujete označením požadovaného filtru (zaškrtnutím políčka) + označením hodnoty, která odpovídá danému produktu a nakonec stisknutím tlačítka [Přidat]
- pro potvrzení všech změn je třeba kliknout na tlačítko [Uložit]
Uspořádání filtrů: filtry doporučujeme ukládat do složek zejména v případě, že vytváříte např. filtr Výrobce pro více kategorií. V takovém případě je vhodné vytvořit složky např. podle názvu kategorií, pro které filtr vytváříte např. Oblečení.