Rady a doporučení jak se lépe zviditelnit na internetu
Zřízení internetového obchodu/webstránky je pouze prvním krokem k úspěšnému podnikání na internetu. Připravili jsme pro Vás několik rad, které vám pomohou lépe zviditelnit se ve světě internetu a tímto podpořit Váš byznys. Pamatujte, že vytvořit si kvalitní eshop a naplnit obsahem (produkty) či stránku na úspěšný prodej nestačí. Přečtěte si proto pozorně několik rad, jak zefektivnit a zatraktivnit váš byznys.
1. Zaregistrování vlastní domény
Zaregistrování domény druhé úrovně (www.vas-eshop.cz) s výstižným názvem je jedním z nejdůležitějších úkonů, které je třeba po spuštění eshopu zrealizovat. Je to důležité hlavně pro vyhledávací nástroje jako google, yahoo, bing a pod. Pro orientaci na trhu internetového prodeje v České republice doporučujeme doménu s koncovkou .cz, protože národním doménám dávají vyhledávače v konkrétní lokalitě nejvyšší prioritu. Pro orientaci na globální trh doporučujeme doménu s koncovkou. com, případně doménu s koncovkou konkrétní země ve které chcete působit.
2. Zaregistrování internetového obchodu do vyhledávačů
Registrace Vašeho eshopu do internetových vyhledávačů je také důležitým krokem jak zviditelnit Váš eshop na internetu. Většina zákazníků využívá při hledání konkrétních produktů právě vyhledávače, ve kterých se můžete objevit i Vy a to bezplatnou registrací.
Internetové katalogy patří dnes k nejnavštěvovanějším portálem pro nakupování. Porovnávají ceny a produkty z různých internetových obchodů a hodnotí jejich kvalitu.
Internetové katalogy patří dnes k nejnavštěvovanějším portálem pro nakupování. Porovnávají ceny a produkty z různých internetových obchodů a hodnotí jejich kvalitu.
Registraci vašeho e-shopu proveďte postupně pro všechny uvedené katalogy a to kliknutím na uvedené linky v tabulce. Během registrace v internetových katalogů je třeba do registračního formuláře zadat URL linku na soubor XML vytvořen ClickEshop administrátorem v sekci [Produkty / Export pro internetové katalogy]. Pouze vložením URL linky na soubor XML se budou v internetových katalozích zobrazovat kromě popisu internetového obchodu přímo i vaše produkty.
Internetový katalog | URL linka na registraci |
Heureka.cz | https://ucet.heureka.cz/registrace |
Zbozi.cz | https://klient.seznam.cz/registration/zbozi/ |
Hyperzbozi.cz | http://www.hyperzbozi.cz/ |
Najduzbozi.cz | https://www.najduzbozi.cz |
Registraci vašeho e-shopu proveďte postupně i pro všechny uvedené vyhledávače a to kliknutím na uvedené linky v tabulce:
Vyhledávač | URL linka na registraci |
Centrum.cz | https://www.centrum.cz |
Zlaté Stránky | https://www.zlatestranky.cz |
Živéfirmy | https://www.zivefirmy.cz |
http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl&hl=cs |
Registrací získáte množství zpětných odkazů pro Váš eshop, které Vám při kombinaci s kvalitně naplněným obsahem ve Vašem eshopu pomohou získat lepší umístění v internetových vyhledávačích.
3. Placená internetová reklama
Pro zvýšení prodeje a aktivní formu marketingu na internetu Vám doporučujeme placenou reklamu na následujících internetových portálech:Více informací získáte kliknutím na linky uvedené v tabulkách:
Vyhľadávač | URL linka na registráciu |
https://adwords.google.cz | |
Sklik.cz | https://sklik.cz |
https://facebook.com/ |
Vhodně nastavená komerční marketingová kampaň umí být velmi efektivním způsobem prodeje Vašich produktů.
4. Na názvu a popisu produktů záleží
Cena produktů není všechno. I vhodně nastavená internetová kampaň bude málo efektivní, pokud nemáte kvalitně naplněný internetový obchod popisy produktů. U produktů se řiďte následujícími radami:Kategorizace produktů:
- vhodně zvolená kategorizace produktů patří k jedním z nejdůležitějších prvků dobré orientace zákazníků ve Vašem eshopu
- názvy kategorií se podsouvají vyhledávačům (google, seznam a jiné) jako prioritní klíčová slova - dejte si na nich záležet
- kategorizaci doporučujeme zvolit stručnou, výstižnou a věcnou maximálně do 4 úrovně hierarchie
Produkty:
- vyplňujte detailně popisy produktů. Nedejte Vašim zákazníkům důvod, aby detailní informace o produktu museli hledat u konkurence. Vyplňujte popis důkladně s dostatkem informací, přidejte k produktům i dokumenty, specifikaci, videa a jiné.
- používání kvalitních a výstižných obrázků usnadňuje orientaci a rozhodování zákazníka o případné koupi produktů
- doporučujeme připojení atraktivních obrázků pro každý nabízený produkt bez výjimky
- názvy produktů se také podsouvají vyhledávačům (google, seznam a jiné) jako prioritní klíčová slova - dejte si na jejich tvorbě záležet. Z názvu produktu musí být evidentní o jaký produkt se jedná - v názvu nestačí pouze číselné označení produktu, přidejte i dodatečné informace např. SAMSUNG HT-D7200 Blue Ray 2.1 domáce kino, model 2015
5. SEO - Optimalizace pro internetové vyhledávače (Google, Microsoft Bing, Yahoo a jiné ...)
Cílem SEO optimalizace (search engine optimization) je podsouvat relevantní obsah z internetového obchodu pro internetové vyhledávače jako jsou Google, Microsoft Bing, Yahoo a jiné. Návštěvnost z internetových vyhledávačů tvoří nejvýznamnější část návštěvníků v internetem obchodě. Díky správné SEO optimalizací získá váš internetový obchod lepší umístění ve vyhledávačích, které přispěje ke zvýšení návštěvnosti internetového obchodu za minimální náklady (náklady tvoří pouze čas strávený tvorbou hodnověrného obsahu do SEO).SEO optimalizace vašeho e-shopu je v ClickEshop implementována na profesionální úrovni. Jako jedni z prvních jsme nasadili řešení, které automaticky vytahuje z vašeho obsahu a popisů produktů klíčová slova a tyto automaticky podsouvá internetovým vyhledávačům. Není třeba jako u jiných poskytovatelích e-shop řešení ručně zadávat všechny tzv.. meta tagy, protože systém tuto činnost vykoná automaticky za vás! Tímto řešením předejdete zbytečným chybám při SEO optimalizaci a výrazně se zrychlí správa a naplňování eshopu obsahem. Není třeba zadávat stejná klíčová slova pro SEO, které se zadávají i do názvu produktů. Náš SEO optimalizér jsme vyvíjeli několik let a neustále ho inovujeme.
ClickEshop administrátor umožňuje nastavit SEO internetového obchodu v následujících částech:
- Menu linky (SEO pro každou měnu linku)
- Kategorie produktů (SEO lze nastavit pro každou produktovou kategorii, podkategorii)
- Produkty (SEO lze nastavit pro každý produkt)
5.1 SEO pro každou menu linku
V administraci obsahu lze zadat SEO nastavení pro každou položku hlavního menu vašeho internetového obchodu a to kliknutím na konkrétní položku hlavního menu. Jde o následující popisy:- Stručný popis (SEO meta-tag description): Stručný popis by měl obsahovat všeobecný popis jednotlivých linek hlavního menu internetového obchodu.
Príklad1: Zákaznická sekce: Přihlášení pro zákazníky internetového obchodu damskamoda123.cz s dámským oblečením Príklad2: Kontakt: Internetový prodej dámského oblečení. Těšíme se na vaši návštěvu i v naší prodejně na Ulici 123, 011 01 Praha. - Klíčová slova stránky (SEO meta-tag keywords): dámské oblečení, elegantní oblečení, společenské oblečení, dámské oděvy, dámské šaty, společenské šaty, dámské kabelky
- Popis obrázků: Popisy obrázků jsou také důležité a měly by popisovat obrázek. Popis je může k obrázkům přidat kliknitím pravého tlačítka myši na obrázek a zvolit možnost "Vložit / Upravit obrázek". Přidáním popisu k obrázku umožníte zákazníkům vyhledat na internetu obrázek podle jeho popisu.
5.2 SEO v kategoriích produktů (SEO lze nastavit pro každou produktovou kategorii)
Každá kategorie je něčím jedinečná, proto vám systém umožňuje zadat popis pro každou kategorii samostatně. Kliknutím na konkrétní kategorii a stisknutím tlačítka [Upravit kategorii] můžete zadat:- Stručný popis kategorie (SEO meta-tag description): Příklad: Obchod s dámským oblečením, kategorie Kalhoty: Široký výběr kalhot a velikostí od XS po XXL, Značkové jeansy, Nepřehlédněte naše novinky, Akce na jarní kolekci
5.3 SEO v produktech (SEO lze nastavit pro každý produkt)
U každého produktu kliknutím na [Upravit produkt] vám systém umožňuje zadat Stručný popis produktu, který systém podsouvá internetovým vyhledávačům.- Stručný popis produktu (SEO meta-tag description): Vhodné je zadat slova, která si myslíte, že Váš zákazník zadá do internetového vyhledávače při hledání produktů spolu s vhodným marketingovým popisem. Příklad: SEO popis pro Dámský kostým - nadčasový dámský kostým z kvalitního materiálu, bavlněný, přiléhavý střih, vhodný do práce i na večírek, barva: černý, červený.
6. Administrace kampaní
Používejte aktivní marketing na oslovení a získání zákazníků a využijte funkci "Administrace kampaní". Pokud využíváte reklamní kampaň u více společností (např. Google a současně Facebook), administrace kampaní vám umožní vyhodnotit, která reklamní kampaň přinesla více zákazníků do e-shopu, kolik objednávek bylo z jednotlivých reklamních kampaní, jaké byly tržby i nejoblíbenější produkty v rámci každé reklamní kampaně.Administrace kampaní je také výborným prostředkem při zasílání newsletteru, či při spolupráci s vašimi obchodními partnery. Umístěním vašeho odkazu na jejich stránku, tak jednoduše zjistěte, kolika zákazníků vám přinesli vaši obchodní partneři, zda zaslán newsletter.
Všechny informace se vám zobrazí v podrobných byznys statistikách a usnadní vám tak rozhodování při směřování vašeho podnikání do ziskových částí.
Postup nastavení kampaně:
- po přihlášení do ClickEshop administrátora v části [Zákazníci] klikněte na záložku [Administrace kampaní] a tlačítko [přidat novou kampaň]
- vyplňte Název kampaně (např. Google072015)
- vyplňte Kód kampaně (např. G72015)
- políčko Aktivovat kampaň musí být označené
- veškeré změny je třeba uložit přes [uložit změny]
- po uložení změn si zkopírujte URL linku kampaně vygenerovanou systémem ClickEshop pro její další použití
- tuto linku je třeba vkládat všude tam, kde si přejete měřit efektivitu prodeje (např. do Google Adwords, do Facebooku a podobně) namísto standardní URL linky vašeho internetového obchodu http://vasobchod.cz
Více informací ohledně nastavení SEO naleznete zde: SEO optimalizace pro internetové vyhledávače