SEO optimalizace
- jak zvýšit návštěvnost pomocí SEO -
Nadpisy, Titulky, Popisy a jejich význam pro SEO
Cílem SEO optimalizace (search engine optimization) je podsouvat obsah z webové stránky/internetového obchodu pro internetové vyhledávače jako jsou Google, Microsoft Bing, Yahoo a jiné. Návštěvnost z internetových vyhledávačů tvoří nejvýznamnější část návštěvníků stránky. Díky správné SEO optimalizaci získá vaše stránka lepší umístění ve vyhledávačích, které přispěje ke zvýšení návštěvnosti stránky za minimální náklady (náklady tvoří čas strávený tvorbou hodnověrného obsahu do SEO).
SEO optimalizace je v ClickEshopu implementována na profesionální úrovni. Jako jedni z prvních jsme nasadili řešení, které automaticky vytahuje z vašeho obsahu klíčová slova a tato automaticky podsouvá internetovým vyhledávačům. Není třeba jako u jiných poskytovatelů e-shop řešení manuálně zadávat všechna tzv. e-shop řešení. meta tagy, protože systém tuto činnost provede automaticky za vás! Tímto řešením předejdete zbytečným chybám při SEO optimalizaci a výrazně se zrychlí správa a naplňování eshopu obsahem. Není třeba zadávat stejná klíčová slova pro SEO, která se zadávají i do názvu produktů. Náš SEO optimalizér jsme vyvíjeli několik let a neustále jej inovujeme.
- 1/ Menu linky (SEO pro každou menu linku)
- 2/ Kategorie produktů (SEO lze nastavit pro každou kategorii, podkategorii) - platí pro internetové obchody
- 3/ Produkty (SEO lze nastavit pro každý produkt) - platí pro internetové obchody - platí pro internetové obchody
1/ SEO pro MENU LINKY (textové podstránky)
- 1.1 TITULEK (Title Tag)
- 1.2 STRUČNÝ POPIS (SEO Meta-tag description)
- 1.3 KLÍČOVÁ SLOVA (SEO meta-tag keywords)
- 1.4 NADPISY (H1,H2,H3,H4,H5,H6)
- 1.5 POPISY OBRÁZKŮ
1.1 TITULEK MENU LINKY (Title Tag)
Titulek stránky je nejdůležitějším onpage faktorem. Představuje první informaci, kterou návštěvník uvidí při vyhledávání na internetu a na základě ní se rozhodne, zda vaši stránku navštíví.
Titulek by proto měl být:
-
výstižný a podobat se co nejvíce hledanému výrazu
-
obsahovat klíčové slovo / klíčová slova - tzn. výrazy, které lidé používají při vyhledávání v prohlížečích. google
-
důležitá slova na začátku - slova uvedená na začátku titulku mají vyšší váhu. Z toho důvodu slova, která nejvýstižněji popisují obsah stránky by měly být uvedeny na začátku
-
nepříliš dlouhý - vyhledávače zobrazují obvykle prvních 80 znaků z titulku. Ostatní text odříznou nebo nahradí tečkami. Netřeba se proto velmi rozepisovat (kvalita textu je důležitější než kvantita)
Příklad zobrazení titulku menu linky ve vyhledávači Google si můžete prohlédnout na níže uvedeném obrázku (vyznačeno v barevném obdélníku)
Aby titulek nezůstal prázdný, systém clickeshop do něj automaticky vyplní stejný text jako je uveden v názvu menu linky. Tento si však můžete změnit za vlastní.
Titulek nastavíte v clickeshop administraci následovně:
- v části Administrace obsahu a klepnutím na požadovanou menu linku např. hlavní stránku
- v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit menu linku" a vyplníte "Titulek"
- změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
1.2 STRUČNÝ POPIS (SEO Meta-tag description)
Stručný popis stránky se zobrazuje pod Titulkem a vyhledávače jej zvyknou používat jako popis odkazu. Stručný popis by měl obsahovat popis dané menu linky (textové podstránky).
Jelikož jeho rozsah je omezený, na začátku je dobré uvést důležité informace a při konci text, který když se odřízne bude zákazníka zajímat jak pokračuje a výsledkem bude, že zákazník na stránku klikne.
Příklad stručného popisu hlavní stránky pro internetový obchod s dámským oblečením: Moderní dámské oblečení pro každou příležitost. Velký výběr kabelek světových značek. Nepromeškej nyní dopravu zdarma při objednávce nad 50 €. Aktuální módní trendy za výhodné ceny.
Příklad zobrazení stručného popisu ve vyhledávači Google si můžete prohlédnout na níže uvedeném obrázku (vyznačeno v barevném obdélníku)
Stručný popis menu linky nastavíte v clickeshop administraci následovně:
- zvolením Administrace obsahu a kliknutím na požadovanou menu linku
- v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit menu linku" a v záložce "SEO" vyplníte "Stručný popis stránky (SEO meta-tag description)"
- změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
1.3 KLÍČOVÁ SLOVA (SEO meta-tag keywords) a OBSAH STRÁNKY
V minulosti, když internetové vyhledávače neuměly číst obsah stránky se zadávaly klíčová slova, aby vyhledávače uměly identifikovat o čem je stránka. Mnozí „výmyslníci“ toto však zneužívali a do klíčových slov stránky a produktů zadávali i slova, která se jejich stránky netýkala, avšak pro vyhledávače byla atraktivní.
V současnosti internetové vyhledávače čtou obsah stránky a klíčová slova mají být relevantní k obsahu. Vyhledávače si také všímají, zda na stránce se pracuje a doplňují nové informace. Z toho důvodu je vhodné na pravidelné bázi psát články informující zákazníky. o novinkách, výsledcích testů, radách a tipech, připravovaných akcích.
Klíčové slovo je slovo nebo kombinace slov, která popisují obsah stránky. Nad jejich výběrem je dobré se zamyslet iz pohledu zákazníka: Jakou frázi zákazník napíše při vyhledávání?
Pomůckou při hledání správných klíčových slov může být také Plánovač klíčových slov nebo Keywordtool , která navrhnou slova nebo fráze, které souvisí s vašimi produkty nebo službami.
Klíčová slova má význam vyplňovat pro rozšíření fulltextového vyhledávání na stránce (platí pro internetové obchody) a vyhledávání tímto způsobem rozšířit např. o frázová pojmenování či překlepy v psaní.
Příklad pro klíčová slova hlavní stránky internetového obchodu s dámským oblečením: dámské oblečení eshop, elegantní dámské oblečení, dámské společenské oblečení, dámské oblečení výprodej, dámské oblečení akce, dámské kalhoty, dámské šaty, dámská trička, dámské kabelky,..
Klíčová slova menu linky nastavíte v clickeshop administraci následovně:
- zvolením Administrace obsahu a kliknutím na požadovanou menu linku
- v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit menu linku" a v záložce "SEO" vyplníte "Klíčová slova stránky (SEO meta-tag keywords)"
- změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
Příklad zobrazení výsledků vyhledávání v internetovém obchodě, kde se hledají výsledky v: produktech, kategoriích i menu linkách.
1.4 NADPISY STRÁNKY (H1, H2, H3, H4, H5, H6)
Když si zákazníci v záplavě informací o SEO neumí představit k čemu slouží Nadpisy, je k tomu jednoduchá pomůcka: Nadpisy na stránce se používají na podobném principu jako označování kapitol v knize. Nadpis hovoří o tom, o čem se bude psát v textu po ním a podnadpisy dělají text přehlednějším. Struktura nadpisů může pomoci v indexaci a pochopení obsahu.
Pravidla při tvorbě Nadpisů:
- z pohledu SEO by nadpisy měly obsahovat klíčová slova – tzn. výrazy, které lidé používají při vyhledávání v prohlížečích. google
- každá podstránka by měla mít jeden H1 nadpis (Heading1). Následně nadpisy H2, H3,.. jsou pak jako názvy podkapitol
- celkem lze použít až šest úrovní nadpisů (H1, H2, H3, H4, H5, H6)
- hlavní Nadpis H1 je první (měl by být pouze jeden), následují podnadpisy H2, poté podnadpisy dalších úrovní H3, H4, H5 a H6.
Příklad pro menu linku Blog. Název Blog bude označen jako Nadpis H1, nadpisy jednotlivých článků blogu budou označeny jako Nadpis 2 (H2).
Nadpisy nastavíte v clickeshop administraci:
- zvolením Administrace obsahu - a kliknutím na požadovanou Menu linku / Kategorii
- kliknete na požadovaný text a v nástrojové liště zvolíte "Formáty" - "Nadpisy"
- změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
1.5 POPIS OBRÁZKOV
Dobrý způsobem jak se zviditelnit ve vyhledávačích je používání popisu obrázků. V popisu obrázku popíšete, co je na obrázku zobrazeno. Vyhledávače se pak postarají o správné přiřazení vložených popisů hledaným výrazům.
V současnosti evidujeme rostoucí trend obrázkového vyhledávání ze strany zákazníků z prostého důvodu: není třeba si otevírat stránky, aby se hledaný výraz zobrazil.
Příklad zobrazení výsledku obrázkového vyhledávání pro "grafická šablona pro internetové obchody" ve vyhledávači Google si můžete prohlédnout na níže uvedeném obrázku.
Popis obrázku nastavíte v clickeshop administraci:
- zvolením Administrace obsahu + kliknutím na požadovanou Menu linku
-
kliknete na požadovaný obrázek a v nástrojové liště zvolíte "Vložit/upravit obrázek"
-
v nově otevřeném okně v řádku pro "Popis obrázku" doplníte požadovaný popis
-
změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
2/ SEO pro KATEGORIE PRODUKTŮ
Názvy kategorií se podsouvají vyhledávačům jako prioritní klíčová slova – dejte si na nich záležet. Každá kategorie je něčím jedinečná, proto vám systém umožňuje zadat pro každou kategorii nastavit:
- 2.1 TITULEK (Title Tag)
- 2.2 STRUČNÝ POPIS (SEO Meta-tag description)
- 2.3 NADPISY (H1,H2,..) a POPISY OBRÁZKŮ
Popis významu a pravidlá ich tvorby sú popísané v predošlej kapitole, preto pri produktových kategóriách uvedieme len doplňujúce informácie.
2.1 TITULEK KATEGORIE (Title Tag)
Titulek kategorie představuje první informaci, kterou návštěvník uvidí při vyhledávání na internetu, proto si na jeho popisu dejte záležet.
Příklad zobrazení titulku kategorie ve vyhledávači Google si můžete prohlédnout na níže uvedeném obrázku (vyznačeno v barevném obdélníku)
Aby titulek kategorie nezůstal prázdný, systém clickeshop do něj automaticky vyplní stejný text jako je uveden v názvu kategorie. Tento si však můžete změnit za vlastní.
Titulek nastavíte v clickeshop administraci následovně:
- v části Administrace obsahu a kliknutím na požadovanou kategorii
- v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit kategorii" a vyplníte "Titulek"
- změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
2.2 STRUČNÝ POPIS KATEGORIE (SEO Meta-tag description)
Stručný popis kategorie se zobrazuje pod Titulkem a vyhledávače jej zvyknou používat jako popis odkazu. Popis by měl obsahovat zajímavý popis dané kategorie a vytvořit pocit nezbytnosti kliknout na daný odkaz.
Příklad zobrazení stručného popisu kategorie "dámské kalhoty" ve vyhledávači Google si můžete prohlédnout na níže uvedeném obrázku (vyznačeno v barevném obdélníku)
Stručný popis kategorie nastavíte v clickeshop administraci následovně:
- v části Administrace obsahu a kliknutím na požadovanou kategorii
- v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit kategorii" a vyplníte "Stručný popis kategorie (SEO meta-tag description)"
- změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
2.3 NADPISY KATEGORIE (H1, H2,..) a POPISY OBRÁZKŮ
Abyste na nastavení Nadpisu H1 nadpisu nezapomněli, ClickEshop práci usnadňuje a při vytvoření každé nové kategorie označí její název jako Nadpis H1. Pokud jste Nadpis H1 omylem smazali, umíte si jej i dodatečně nastavit.
Nadpisy nastavíte v clickeshop administraci:
- v části Administrace obsahu a kliknutím na požadovanou kategorii
- kliknete na požadovaný text v části pro formátovaný popis kategorie a v nástrojové liště zvolíte "Formáty" - "Nadpisy" - H1
- změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
Pro vytvoření obrázkové kategorizace můžete použít komponentu Generátor kategorií - vytvoří obrázkovou kategorizaci na hlavní stránce internetového obchodu nebo v jednotlivých kategoriích přičemž ilustrativně vložený obrázek a název kategorie automaticky prolinkuje na konkrétní podkategorii.
Příklad zobrazení obrázkové kategorizace vytvořené využitím komponentu Generátor kategorií.
Popis obrázku nastavíte v clickeshop administraci:
- zvolením Administrace obsahu + kliknutím na požadovanou Kategorii
-
kliknete na požadovaný obrázek a v nástrojové liště zvolíte "Vložit/upravit obrázek"
-
v nově otevřeném okně v řádku pro "Popis obrázku" doplníte požadovaný popis
-
změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
3/ SEO pre PRODUKTY
U každého produktu v internetovém obchodě je dobré věnovat se následujícím oblastem:
- 3.1 NÁZEV PRODUKTU
- 3.2 STRUČNÝ POPIS PRODUKTU (SEO Meta-tag description)
- 3.3 KLÍČOVÁ SLOVÁ PRODUKTU (SEO meta-tag keywords)
3.1 NÁZEV PRODUKTU
Názvy produktů se podsouvají vyhledávačům (google, seznam a jiné) jako prioritní klíčová slova – dejte si na jejich tvorbě záležet.
Z názvu produktu musí být evidentní o jaký produkt se jedná – v názvu nestačí pouze číselné označení produktu, přidejte i dodatečné informace. Domácí kino ONKYO HT-S9800THX černé, model 2024.
Běžnou praxí je, že jako název produktu je zadáno pouze slovo/slova, které používají ve firmě k označení produktu. např.: Malinová vášeň. V názvu produktu chybí i dodatečný text, že se jedná o malinovou ovesnou kaši s kousky čokolády. Jelikož nový potenciální zákazník název produktu ještě nezná, při vyhledávání na internetu použije pravděpodobně pouze výraz: ovesná kaše nebo malinová ovesná kaše.
3.2 STRUČNÝ POPIS PRODUKTU (SEO Meta-tag description)
Pro zákazníky, kteří mají online obchody napojené na dodavatele nebo mají desítky tisíc produktů je často až nemožné vyplnit SEO popisy pro všechny produkty.
Systém vám tuto práci usnadní a stručný popis generuje automaticky z popisu produktu a tudíž není třeba jej vyplňovat manuálně.
U důležitých produktů nebo pro speciální marketingová nastavení si stručný popis můžete nastavit také manuálně. V případě, že si SEO popis nastavíte manuálně, tyto texty se nepřepíší informacemi ze systému.
Stručný popis produktu se ve výsledcích vyhledávání zobrazuje pod názvem produktu a vyhledávače jej zvyknou používat jako popis odkazu.
Příklad SEO popisu produktu pro dámský kostým – nadčasový dámský kostým z kvalitního materiálu, bavlněný, vhodný do práce i na večírek. Barva: černá, červená.
Příklad zobrazení stručného popisu produktu "keprová košilová bunda" ve vyhledávači Google si můžete prohlédnout na níže uvedeném obrázku (vyznačeno v barevném obdélníku)
Stručný popis produktu nastavíte v clickeshop administraci:
-
zvolením Administrace obsahu + kliknutím na požadovaný Produkt
-
v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit produkt" a vyplníte "Stručný popis produktu (SEO meta-tag description)"
-
změny uložíte přes tlačítko "Uložit"
3.3 PRODUKTY skladem mají vysokou prioritu v internetových katalozích
Internetové vyhledávače (např. google vyhledávání) zobrazují přímo ve svém vyhledávání stav skladu, cenu a jiné atributy vyhledaného produktu. Cena a skladová dostupnost produktů představují důležité informace, na základě kterých se zákazníci rozhodují při koupi výrobků a zda zákazník klikne na odkaz a tím navštíví vaši stránku. Produkty skladem mají ve vyhledávání také vyšší prioritu před produkty, které nejsou skladem. Doporučujeme správně nastavit sklad produktů a informaci o expedování zboží „Dodací doba ve dnech“.
V případě, že exportujete produkty do internetových katalogů, je třeba vyplnit i políčko "Dodací doba ve dnech".
- pokud vyplníte na produktu Počet [ks] skladem, systém automaticky zjistí, že produkt je skladem a exportuje do katalogů informaci, že Dodací doba ve dnech je 0 (nula), jelikož produkt máte skladem ihned k dispozici. V tomto případě, do políčka "Dodací doba ve dnech" zadáváte informaci o dostupnosti až po vyprodání produktů nap. číslo 7 tzn. po vyprodání produktů, které jsou skladem bude dodací doba na objednávku do 7 dnů.
- pro produkt, který není skladem do políčka "Dodací doba ve dnech" zadáváte informaci za jakou dobu umíte daný produkt expedovat. Pro produkt na objednávku do 7 dnů zadáte hodnotu 7
- pokud ponecháte políčko "Dodací doba ve dnech" prázdné, zobrazí se v katalozích informace "info v obchodě".
3.4 Ostatní atributy PRODUKTU důležité pro SEO
Pro získání nejvyšších pozic v internetových vyhledávačích je důležité kvalitní vyplnění produktu. Produkt by měl obsahovat co nejvíce možných informací s kvalitními obrázky.
Detail produktu by měl obsahovat veškeré informace, které zákazník potřebuje k rozhodnutí o koupi. Pokud je nenajde, s velkou pravděpodobností je bude hledat jinde. Snahou prodejce by proto mělo být tyto informace v detailu produktu zobrazit. Pokud je i informací mnoho, díky záložkám na produktu máte možnost je přehledně setřídit. Výhodou je, že záložky si můžete přizpůsobit na každém produktu individuálně. Např. následující informace: Tabulka velikostí, Technická dokumentace a podobně.
Další atributy produktu jsou také důležité a tyto ovlivňují celkové vyhledávání produktů v internetových vyhledávačích. Některé jsou pro vyhledávače povinné, jedná se například. o tyto:
- výstižně vyplněný název produktu
- detailní popis produktu
- výrobce / značka produktu
- EAN
- kód produktu
- pro některé druhy produktů je třeba i vyplnění parametrů produktu jako pro oblečení Barva: červená, Velikost: M
3.5 KLÍČOVÉ SLOVÁ PRODUKTU (SEO meta-tag keywords)
Klíčové slovo je slovo nebo kombinace slov, která popisují produkt. Nad jejich výběrem je dobré se zamyslet také z pohledu zákazníka: Jakou frázi zákazník napíše při vyhledávání daného produktu?
Klíčová slova podobně jako stručný popis produktu se generují automaticky z popisu produktu a není třeba je vyplňovat manuálně. U důležitých produktů nebo pro speciální marketingová nastavení si stručný popis můžete nastavit také manuálně.
Klíčová slova má význam vyplňovat pro rozšíření fulltextového vyhledávání na stránce. Někteří zákazníci zvyknou při vyhledávání produktu zadat zažité fráze, které jsou odlišné od názvu produktu. Full-textové vyhledávání na stránce je proto rozšířeno io vyhledávání v klíčových slovech produktu.
Příklad pro klíčová slova produktu pánské tepláky: pánské tepláky adidas, pánské tepláky nike, pánské tepláky puma, pánské tepláky výprodej, pánské tepláky akce, pánské tepláky bavlna, pánské tepláky 3XL, pánské tepláky černé, pánské tepláky moderní,.
Pomůckou při hledání klíčových slov může být i Plánovač klíčových slov nebo Keywordtool , která navrhnou slova nebo fráze, které souvisí s vašimi produkty nebo službami.
Klíčová slova produktu nastavíte v clickeshop administraci následovně:
- zvolením Administrace obsahu a klepnutím na požadovaný produkt
- v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit produkt" a v záložce "SEO" vyplníte "Klíčová slova produktu (SEO meta-tag keywords)"
- změny uložíte přes tlačítko "Uložit"