Specifikace standardního XML souboru
Standardní XML soubor je možné využívat na import prostřednictvím ClickEshop administrace na zpracování jednorázových importů produktů hlavně při vytváření nového internetového obchodu nebo aktualizaci stávajících produktů. Tento soubor je možné využít i na napojení na dodavatele s automatickou aktualizací.
XML soubor je označen značkami a tagy jejichž syntaxe je třeba dodržovat aby import proběhl bez chyb. Pro kvalitní validaci značky musí být psány pouze velkými písmeny.
Význam jednotlivých značek ( elementů XML feedu ):
- SHOP ( Kořenový element, v souboru je obsažen pouze jednou.)
- SHOPITEM ( Element obsahuje informace o konkrétním produktu, v souboru je uveden tolikrát, kolik máte produktů).
Element SHOPITEM obsahuje následující elementy:
- EAN (EAN kód je používán k označování jednotlivých druhů zboží.) Podrobněji o EAN kódu zde
- PRODUCTNO (Katalógové číslo produktu, sériové číslo produktu. Označení PRODUCT_ID je také podporováno).
Poznámka: Při importu je důležité aby EAN nebo PRODUCTNO byly při všech produktů vyplněné z důvodu párování produktů a zachování integrity.
- PRODUCTNAME (Přesný název produktu. Obecně platí, že název by neměl být obecní. Pokud jde o varianty produktů, které se liší barvou, rozměry, příchutí, množstvím a dalšími atributy, je nutné všechny tyto parametry rozlišit v názvu produktu, aby se nezlúčili do jednoho nebo to upřesnit v parametrech produktu).
- CATEGORYTEXT (Zařazení produktu do kategorie, uvádět je třeba vždy celou cestu k produktu, tak jak to je v existujícím eshopu nebo kategorie. Kategorie jsou odděleny oddělovačem svislým lomítkem "|" jako například: Elektronika | Mobilní telefony | Příslušenství | nabíječky. Jeden produkt může mít více kategorii a v tom případě se prvek CATEGORYTEXT opakuje).
- DESCRIPTION (Popis produktu, snažte se uvádět co nejrelevantnější popis, ve fulltextovém vyhledávání se bere v úvahu. Měl by obsahovat popis a specifikaci výrobku. Může obsahovat i formátovaný text).
- DESCRIPTION_SHORT (Zkrácený popis produktu, který se přednostně používá v rámci optimalizace SEO. neobsahuje formátovaný text a ve zkrácené formě 500 znaků obsahuje důležitou část popisu)
- IMGURL (Odkaz na hlavní / primární obrázek produktu. Délka URL linky je neomezená ale samotný název obrázku může mít maximálně 70 znaků. Systém podporuje jpg / jpeg, png a gif typy souborů pro obrázky. Pokud již jednou produkt obsahoval URL linku a obrázek se naimportoval, při budoucí aktualizaci se tento tag respektive obrázek již neaktualizuje)
- IMGURL_ALTERNATIVE (Odkaz na další obrázek výrobku, například pohled z jiného úhlu, přehled celého balení, apod. Můžete uvést vícekrát).
- PRICE_VAT (Celková cena produktu s DPH. Jako oddeleovač desetinných míst používat tečku ".")
- VAT (Pole určující výši DPH)
- DISCOUNT (Pole určující výši slevy v % oproti výsledné ceně s DPH. Pokud je použita sleva (větší než 0), musí být PRICE_VAT uvedena jako vypočtená hodnota s již uplatněnou slevou. Uvádět výlučně číselnú hodnotu )
- MANUFACTURER (Obsahuje název výrobce produktu)
- WARRANTY ( Záruční doba produktu. Uvádět pouze textovou hodnotu kupř. 24 měsíců )
- UNIT ( Měrná jednotka produktu. Uvádět textovou hodnotu například. ks, m2, balení )
- DELIVERY_DATE (Dodací doba produktu ve dnech. Uvádět výlučně číselnú hodnotu)
- STOCK (Počet kusů skladem připraven k okamžitému odeslání. Uvádět výlučně číselnou hodnotu)
- AVAILABILITY ( textová informace pro zákazníka o skladové dostunosti (např. na objednávku 4-7 dní). Zobrazuje se pouze v případě, že hodnota STOCK není nastavena, nebo pokud má produkt skladovou dostupnost 0 kusů )
- PRODUCT_STATUS ( Stav produktu. Produkt nabývá tyto stavy:
Y - produkt je publikován v internetovém obchodě
N - produkt není publikován a je k dispozici pouze z administrace ClickEshopu
H - produkt je přístupný z internetu ale není zveřejněn ve stromu kategorií v internetovém obchodě. Používá se např. při souvisejících variantách, kde se nastaví hlavní produkt jako aktivní a ostatní varianty se nastaví jako skryté. - WEIGHT (Váha produktu. Je třeba mít všechny produkty v jedné společné měrné jednotce např. v gramech)
- LABELS (Obsahuje hodnoty štítků produktu jako například: Novinka, Akce ...)
Struktura je následující:
<LABELS>
<LABEL>Novinka</LABEL>
<LABEL>Akce</LABEL>
</LABELS>
Štítky je třeba nejprve v daném internetovém obchodě manuálně vytvořit v seznamu štítků. Štítkům je třeba přiřadit název a zobrazovanou barvu. Až následně je možné využívat stávající štítky na produktech v XML feedu.
Pro smazání všech štítků na produktu se použije prázdný element <LABELS><LABEL></LABEL></LABELS> - PARAM (Obsahuje hodnoty hodnoty parametrů jako například:
Hodnoty parametrů
<PARAM>
<PARAM_NAME>RAM</PARAM_NAME>
<PARAM_TYPE>S</PARAM_TYPE>
<VAL>16 GB</VAL>
<VAL>32 GB</VAL>
<VAL price="100" code="E555" availability="out of stock" stock="5" weight="0.5" state="N" sort_id="1">65 GB</VAL>
</PARAM>
- PARAM_NAME - název parametru
- PARAM_TYPE - definuje způsob zobrazení parametru a nabývá těchto stavů:
S - výběrový seznam
I - obrázková galerie
L - tabulka
B - tlačítka
F - informační text - VAL - konkrétní hodnoty parametru jako jsou např. pro barvu: bílá, zelená, modrá
Atribúty tagu VAL:
- price - cena za variantu.
- code - subkód parametru / varianty
- availability - textová informace pro zákazníka o skladové dostupnosti (např. na objednávku 4-7 dní). Zobrazuje se pouze v případě, že hodnota STOCK není nastavena, případně má variant skladovou dostupnost 0 kusů
- stock - počet kusů na skladě připravených k okamžité expedici. Uvádět výlučně číselnou hodnotu.
- weight - váha parametru / varianty. Je třeba mít všechny produkty v jedné společné měrné jednotce. v gramech. Uvádět výlučně číselnou hodnotu
- state - stav parametru / varianty ( Y - aktivní / N - neaktivní )
- sort_id - pořadí hodnoty parametru / varianty v seznamu
Po přípravě a dokončení XML souboru na import do internetového obchodu je důležité aby jste si svůj XML soubor nejprve zazipovali a až následně jej přes ClickEshop administrátora naimportovaly přes nabídku "Hromadný import"