Vložení Google Analytics / Google tag manager
ClickEshop administrátor umožňuje vkládat vlastní HTML / javascript kódy doplňující stránku o nové vlastnosti.
Postup pro nahrání Google Analytics nebo Google tag manager kódu je následující:
Google:
- přihlásíte se do svého účtu Google Analytics nebo Google tag manager, kde systém vygeneruje kód a tento kód si zkopírujte (Ctrl + C)
Clickeshop admin:
- Skript si následně vložíte přes clickeshop administraci v sekci Administrace obsahu / tlačítko Globální HTML kód / záložka - "Patička stránky/marketing" / do políčka určeného pro vložení Globálního HTML programového kódu.
- zkopírovaný kód vložíte do políčka mezi tagy <body> </body></html>
- veškeré změny je třeba nakonec uložit
Pro použití Google Analytics doporučujeme vyžadovat od zákazníků souhlas s akceptací cookies. Více informací o cookies najdete zde ..
Google tag manager pro zpracování dat ze zákaznické objednávky
Systém ClickEshop kromě jednoduchého vložení scriptu (vygenerovaný script třetí stranou) do Globálního HTML kódu jako jsou Google Analytics ( podrobné statistiky stránky ) nebo Facebook umožňuje dynamické propojení s jinými Affiliate systémy, kde je potřeba online zpracování dat ze zákaznické objednávky a poskytnutí těchto údajů online jinému affiliate systému (např. pro Google E-commerce, Facebook Pixel apod.).
Pro tento účel doporučujeme použít google tag manager(GTM), přes který si potřebná propojení jednoduše vyklikáte. E-shop systém obsahuje již datovou vrstvu (dataLayer) s potřebnými událostmi (events), která se po vašem propojení s google tag managerem automaticky aktivuje pro GTM. Následně si dané události v GTM nastavíte pro google eCommerce tracking, facebook pixel a jiné affiliate systémy.
Tímto způsobem nejsou zapotřebí žádné programátorské úkony, datovou vrstvu si pouze nastavíte přes GTM. Na základě těchto získaných informací ze stránky je pak možné v GTM tyto informace poskytnout dále druhému systému (např. Google E-commerce, Facebook Pixel apod.), který tyto informace vyhodnotí a zpracuje v souladu s dohodnutými podmínkami.
Pro aktivování GTM na eshop stránce je třeba nasazení google tag manager kódu podle postupu nastavení v úvodu této dokumentace.