VĚRNOSTNÍ program
Podpořte prodej a budujte si komunitu věrných zákazníků díky věrnostnímu programu. Cílem věrnostního programu je povzbudit stávající zákazníky k opakovanému nákupu za zvýhodněné ceny a zároveň zajistit, aby se stali věrnými a pravidelnými zákazníky v budoucnosti. Registrovaní zákazníci získávají věrnostní body nákupem produktů. Když nasbírají dostatek bodů, jsou přiřazeni do věrnostní kategorie s příslušnou výší slevy na vybrané produkty.
Podle počtu nasbíraných bodů lze zákazníkům vytvořit několik věrnostních kategorií s různými úrovněmi slev, přičemž pro různé skupiny zákazníků lze nastavit různé úrovně slev.
JAK ZÍSKÁ ZÁKAZNÍK VÝHODY VĚRNOSTNÍHO PROGRAMU?
Pokud si zákazník přeje získat výhody věrnostního program, stačí se registrovat na stránce eshopu. Pokud se již registroval, je zařazen do věrnostního programu a body se mu automaticky sbírají.
- Registrace - zákazník se zaregistruje v eshopu
- Sbírání bodů - každou objednávkou za nákup produktů sbírá body do věrnostního programu
- Výhodné nakupování se slevou – po získání potřebného počtu bodů, je zákazník přiřazen do věrnostní kategorie s příslušnou výší slevy na produkty.
ZÁKLADNÍ INFORMACE
- Body může sbírat pouze registrovaný zákazník, který je přihlášen do eshopu
- Za 1Kč nákupu produktů, automaticky získá 1 bod do věrnostního programu
- Věrnostní kategorie se zobrazuje zákazníkovi po přihlášení v zákaznickém profilu
- Výše slevy se zobrazuje na produktech zákazníkům po přihlášení
- Počet bodů, které může zákazník získat za daný produkt se zobrazuje v detailu produktu nad tlačítkem pro vložení do košíku
- Body se přičítají zákazníkům automaticky 1x denně na základě uskutečněných probraných objednávek (jiný stav objednávky než nová a storno)
- Vrácením zboží a přepnutí objednávky do stavu "storno" se získané věrnostní body za danou objednávku anulují
- Do částky, která se přeměňuje na body se nezapočítává cena za dopravu, dobírku ani cena za platbu
- Sleva se počítá z ceníkových cen
POSTUP PRO NASTAVENÍ VĚRNOSTNÍHO PROGRAMU je následující:
- přihlaste se do ClickEshop administrace a klikněte na menu [Zákazníci] - [Věrnostní program]
- kliknete tlačítko "Přidat"
-
Věrnostní kategorie: napíšete název pro kategorii zákazníků věrnostního programu
-
Počet bodů od: zadáte počet bodů, od kterých se aktivuje věrnostní kategorie
-
Počet bodů do: zadáte počet bodů, do kterých platí věrnostní kategorie
-
Období (měsíců): za jaké časové období se vypočítávají body z objednávek. Příklad: zadáte-li 24 měsíců tzn. že počítají body od dnešního dne minus 24 měsíců a body starší 24 měsíců budou expirovány
-
Sleva na produkty: zadáte slevu, která se automaticky uplatní na všechny produkty zákazníkům po dosažení zadaného počtu bodů
-
Zákazníci: vyberete skupinu zákazníků, pro kterou platí věrnostní kategorie. (Důležité: "přístupný pouze pro registrované zákazníky" znamená pro registrované zákazníky kromě B2B zákazníků)
-
pro uložení změn stisknete tlačítko "Uložit"
-
postup opakujete a vytvoříte požadovaný počet věrnostních kategorií
Příklad nastavení věrnostního programu
Tímto nastavením nově registrovaný zákazník získá uvítací slevu 3% na produkty a svým nákupem začíná sbírat body. Po nasbírání 150 bodů se dostane do věrnostní kategorie Standard, kde není ještě zadána plošná sleva na všechny produkty tzn. v této kategorii zákazník získá možnost nakoupit vybrané produkty za výhodnější cenu. Po dosažení 350 bodů se zákazník dostane do Věrnostní kategorie Premium, kde po přihlášení se aplikuje 8% sleva na všechny produkty.
V případě, že nějaký produkt je v akci pro všechny zákazníky například. se slevou 20%, bude zákazníkovi zákazníkovi uplatněna výhodnější sleva. Sleva se počítá z ceníkových cen.
Věrnostní kategorie | Počet bodů | Sleva na produkty | Zákazníci |
Období |
Registrace | 0 | 3 % | přístupný pouze pro registrované zákazníky | 1 měsíc |
Standard | 5000 - 15 000 | přístupný pouze pro registrované zákazníky | 24 měsíců | |
Premium | 15 000 - více | 8 % | přístupný pouze pro registrované zákazníky | 24 měsíců |
V případě, že na vybraných produktech chci nastavit jinou slevu ve věrnostním programu než je sleva ve Věrnostní kategorii, jsou na výběr následující možnosti:
- pokud nechci zadávat celkovou jednotnou slevu na všechny produkty, tak "Věrnostní kategorii" nastavím jako "Standard" v této tabulce. To znamená, že věrnostní kategorii nenastavím „Slevu na produkty“. Slevu na produkty je pro tento případ třeba nastavit přímo na vybraných produktech. Tímto způsobem lze nastavovat různé slevy pro různé produkty pro "Věrnostní kategorii".
- mohu nastavit celkovou jednotnou slevu na všechny produkty ve věrnostní kategorii, ale pokud nastavím věrnostní slevu přímo na vybraných produktech, tato věrnostní sleva přebije nastavení ve věrnostním programu. Postup pro jeho nastavení je popsán níže.
POSTUP PRO NASTAVENÍ VĚRNOSTNÍHO PROGRAMU na PRODUKTECH:
-
přihlaste se do ClickEshop administrace a klikněte na menu [Administrace obsahu]
-
v přehledu produktů najedete myší na zvolený produkt a kliknete ikonku tužky "Upravit produkt"
-
kliknete záložku "Věrnostní program", kde systém zobrazí vytvořené věrnostní kategorie
-
v části "Sleva na produkty" vyplníte slevu na daný produkt pro jednotlivé kategorie
-
pro uložení změn stisknete tlačítko "Uložit"
ZOBRAZOVÁNÍ VĚRNOSTNÍ KATEGORIE
- V clickeshop administraci - přihlaste se do ClickEshop administrace a klikněte na menu [Zákazníci] - [Registrovaní zákazníci]. Věrnostní kategorie se zobrazuje v přehledu Registrovaných zákaznících ve sloupci "Věrnostní program" jakož i v detailu zákazníka.
- Zákazníkovi - zákazník, který má přiřazenou věrnostní kategorii se zobrazuje v jeho profilu po přihlášení
ÚROVNĚ VĚRNOSTNÍHO PROGRAM
- Nepřihlášený zákazník - nepřihlášenému zákazníkovi se v detailu produktu zobrazuje počet bodů, které může získat do věrnostního programu koupí daného produktu. Tím, že počet bodů se zobrazuje v detailu produktu nad tlačítkem pro vložení do košíku, motivuje zákazníka k zapojení do věrnostního programu.
- Přihlášený registrovaný zákazník - přihlášenému zákazníkovi se v detailu produktu zobrazuje počet bodů, které získá do věrnostního programu koupí daného produktu. Počet bodů se zobrazuje v detailu produktu a tímto motivuje zákazníka zboží koupit a získat body do věrnostního programu.
Počet bodů do věrnostního programu se zobrazuje v detailu produktu nad tlačítkem pro vložení do košíku
NÁŠ TIP - Vytvoření prolinkování na podstránku s věrnostním programem
Máte-li vytvořenou podstránku s informacemi o věrnostním programu, je možné přímo z produktů provést prolinkování na tuto podstránku následujícím postupem:
- přihlaste se do ClickEshop administrace a klikněte na menu [Globální nastavení] - [Úprava textů]
- ve formuláři [Přehled produktů] vyhledáte text "Koupou získáš #LOYALTY_POINTS# bodů do věrnostního programu"
- část textu "věrnostního programu" označíte myší (můžete naformátovat např. tučným písmem)
- klikněte "Vložit" - "Link"
- systém otevře nové okno, kde v řádku URL: zadáte linku na podstránku, kde máte informace o věrnostním systému
- klikněte "OK" a "Uložit"
Příklad zobrazení prolinkování na věrnostní systém v detailu produktu, kde lze vytvořit prolinkování na věrnostní systém.