ClickEshop logo
Cz
En (English) De (Deutsch) Cz (Český) Sk (Slovenský)
Home
  • Potřebuji profesionální web / e-shop
  • Vytvořit eshop
  • Web stránka
  • Email hosting
  • Domény
  • Nápověda
  • Blog
  • Kontakt

SEO optimalizace
- jak zvýšit návštěvnost pomocí SEO -

Nadpisy, Titulky, Popisy a jejich význam pro SEO

 

Cílem SEO optimalizace (search engine optimization) je podsouvat obsah z webové stránky/internetového obchodu pro internetové vyhledávače jako jsou Google, Microsoft Bing, Yahoo a jiné. Návštěvnost z internetových vyhledávačů tvoří nejvýznamnější část návštěvníků stránky. Díky správné SEO optimalizaci získá vaše stránka lepší umístění ve vyhledávačích, které přispěje ke zvýšení návštěvnosti stránky za minimální náklady (náklady tvoří čas strávený tvorbou hodnověrného obsahu do SEO).

SEO optimalizace je v ClickEshopu implementována na profesionální úrovni. Jako jedni z prvních jsme nasadili řešení, které automaticky vytahuje z vašeho obsahu klíčová slova a tato automaticky podsouvá internetovým vyhledávačům. Není třeba jako u jiných poskytovatelů e-shop řešení manuálně zadávat všechna tzv. e-shop řešení. meta tagy, protože systém tuto činnost provede automaticky za vás! Tímto řešením předejdete zbytečným chybám při SEO optimalizaci a výrazně se zrychlí správa a naplňování eshopu obsahem. Není třeba zadávat stejná klíčová slova pro SEO, která se zadávají i do názvu produktů. Náš SEO optimalizér jsme vyvíjeli několik let a neustále jej inovujeme.

Hodně práce udělá systém za vás. Sami však nejlépe znáte své produkty či služby a proto si SEO umíte ještě sami podrobněji nastavit. ClickEshop administrátor umožňuje nastavit SEO v následujících částech:
 
 
 
  • 1/ Menu linky (SEO pro každou menu linku)
  • 2/ Kategorie produktů (SEO lze nastavit pro každou kategorii, podkategorii) - platí pro interentové obchody
  • 3/ Produkty (SEO lze nastavit pro každý produkt) - platí pro internetové obchody - platí pro interentové obchody

 

1/ SEO pro MENU LINKY (textové podstránky)

 
Pro každou položku hlavního menu (textovou podstránku) lze nastavit:

  • 1.1 TITULEK (Title Tag)
  • 1.2 STRUČNÝ POPIS STRÁNKY (SEO Meta-tag description)
  • 1.3 KLÍČOVÁ SLOVA (SEO meta-tag keywords)
  • 1.4 NADPISY (H1,H2,H3,H4,H5,H6)
  • 1.5 POPISY OBRÁZKŮ
 

1.1 TITULEK MENU LINKY (Title Tag)

Titulek stránky je nejdůležitějším onpage faktorem. Představuje první informaci, kterou návštěvník uvidí při vyhledávání na internetu a na základě ní se rozhodne, zda vaši stránku navštíví.

Titulek by proto měl být:

  • výstižný a podobat se co nejvíce hledanému výrazu

  • obsahovat klíčové slovo / klíčová slova - tzn. výrazy, které lidé používají při vyhledávání v prohlížečích. google

  • důležitá slova na začátku - slova uvedená na začátku titulku mají vyšší váhu. Z toho důvodu slova, která nejvýstižněji popisují obsah stránky by měly být uvedeny na začátku

  • nepříliš dlouhý - vyhledávače zobrazují obvykle prvních 80 znaků z titulku. Ostatní text odříznou nebo nahradí tečkami. Netřeba se proto velmi rozepisovat (kvalita textu je důležitější než kvantita)

Příklad zobrazení titulku menu linky ve vyhledávači Google si můžete prohlédnout na níže uvedeném obrázku (vyznačeno v barevném obdélníku)

Titulek stránky a jeho vliv na SEO

Aby titulek nezůstal prázdný, systém clickeshop do něj automaticky vyplní stejný text jako je uveden v názvu menu linky. Tento si však můžete změnit za vlastní.

Titulek nastavíte v clickeshop administraci následovně:

  • v části Administrace obsahu a klepnutím na požadovanou menu linku např. hlavní stránku
  • v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit menu linku" a vyplníte "Titulek"
  • změny uložíte přes tlačítko "Uložit"

 

1.2 STRUČNÝ POPIS STRÁNKY (SEO Meta-tag description)

Stručný popis stránky se zobrazuje pod Titulkem a vyhledávače jej zvyknou používat jako popis odkazu.

Jelikož jeho rozsah je omezený, na začátku je dobré uvést důležité informace a při konci text, který když se odřízne bude zákazníka zajímat jak pokračuje a výsledkem bude, že zákazník na stránku klikne.

Popis by měl obsahovat popis jednotlivých linek hlavního menu internetového obchodu.

Příklad stručného popisu hlavní stránky pro internetový obchod s dámským oblečením: Moderní dámské oblečení pro každou příležitost. Velký výběr kabelek světových značek. Nepromeškej nyní dopravu zdarma při objednávce nad 50 €. Aktuální módní trendy za výhodné ceny.

 

Příklad zobrazení titulku ve vyhledávači Google si můžete prohlédnout na níže uvedeném obrázku (vyznačeno v barevném obdélníku)

stručný popis - seo meta tag description


Stručný popis menu linky nastavíte v clickeshop administraci následovně:

  • zvolením Administrace obsahu a kliknutím na požadovanou menu linku
  • v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit menu linku" a v záložce "SEO" vyplníte "Stručný popis stránky (SEO meta-tag description)"
  • změny uložíte přes tlačítko "Uložit"

 

1.3 KLÍČOVÁ SLOVA (SEO meta-tag keywords) a OBSAH STRÁNKY

V minulosti, když internetové vyhledávače neuměly číst obsah stránky se zadávaly klíčová slova, aby vyhledávače uměly identifikovat o čem je stránka. Mnozí „výmyslníci“ toto však zneužívali a do klíčových slov stránky a produktů zadávali i slova, která se jejich stránky netýkala, avšak pro vyhledávače byla atraktivní.

Klíčové slovo je slovo nebo kombinace slov, která popisují obsah stránky. Nad jejich výběrem je dobré se zamyslet iz pohledu zákazníka: Jakou frázi zákazník napíše při vyhledávání?

V současnosti internetové vyhledávače čtou obsah stránky a klíčová slova mají být relevantní k obsahu. Vyhledávače si také všímají, zda na stránce se pracuje a doplňují nové informace. Z toho důvodu je vhodné na pravidelné bázi psát články informující zákazníky. o novinkách, výsledcích testů, radách a tipech, připravovaných akcích.

Příklad pro klíčová slova hlavní stránky internetového obchodu s dámským oblečením: dámské oblečení eshop, elegantní dámské oblečení, dámské společenské oblečení, dámské oblečení výprodej, dámské oblečení akce, dámské kalhoty, dámské šaty, dámská trička, dámské kabelky,..

Pomůckou při hledání správných klíčových slov může být také Plánovač klíčových slov nebo Keywordtool , která navrhnou slova nebo fráze, které souvisí s vašimi produkty nebo službami.

Klíčová slova menu linky nastavíte v clickeshop administraci následovně:

  • zvolením Administrace obsahu a kliknutím na požadovanou menu linku
  • v levé nástrojové liště zvolíte "Upravit menu linku" a v záložce "SEO" vyplníte "Klíčová slova stránky (SEO meta-tag keywords)"

změny uložíte přes tlačítko "Uložit"

 

1.4 NADPISY STRÁNKY (H1, H2, H3, H4, H5, H6)

Když si zákazníci v záplavě informací o SEO neumí představit k čemu slouží Nadpisy, je k tomu jednoduchá pomůcka: Nadpisy na stránce se používají na podobném principu jako označování kapitol v knize. Nadpis hovoří o tom, o čem se bude psát v textu po ním a podnadpisy dělají text přehlednějším. Struktura nadpisů může pomoci v indexaci a pochopení obsahu.

Pravidla při tvorbě Nadpisů:

  • z pohledu SEO by nadpisy měly obsahovat klíčová slova – tzn. výrazy, které lidé používají při vyhledávání v prohlížečích. google
  • každá podstránka by měla mít jeden H1 nadpis (Heading1). Následně nadpisy H2, H3,.. jsou pak jako názvy podkapitol
  • celkem lze použít až šest úrovní nadpisů (H1, H2, H3, H4, H5, H6)
  • hlavní nadpis H1 je první (měl by být pouze jeden), následují podnadpisy H2, poté podnadpisy dalších úrovní H3, H4, H5 a H6.

 

ClickEshop systém vám práci usnadňuje a jak Nadpis H1 automaticky označuje název každé nově vytvořené MENU LINKY (podstránky)

Příklad pro menu linku Blog. Název Blog bude označen jako Nadpis H1, nadpisy jednotlivých článků blogu budou označeny jako Nadpis 2 (H2)

Nadpisy nastavíte v clickeshop administraci:

  • zvolením Administrace obsahu - a kliknutím na požadovanou Menu linku / Kategorii
  • kliknete na požadovaný text a v nástrojové liště zvolíte "Formáty" - "Nadpisy"
  • změny uložíte přes tlačítko "Uložit"

Nadpisy na stránky H1, H2, H3, H4

1.5 POPIS OBRÁZKOV

Dobrý způsobem jak se zviditelnit ve vyhledávačích je používání popisu obrázků. V popisu obrázku popíšete, co je na obrázku zobrazeno. Vyhledávače se pak postarají o správné přiřazení vložených popisů hledaným výrazům.

V současnosti evidujeme rostoucí trend obrázkového vyhledávání ze strany zákazníků z prostého důvodu: není třeba si otevírat stránky, aby se hledaný výraz zobrazil.

Příklad zobrazení výsledku obrázkového vyhledávání pro "grafická šablona pro internetové obchody" ve vyhledávači Google si můžete prohlédnout na níže uvedeném obrázku.

obrázkové vyhledávání

 

Popis obrázku nastavíte v clickeshop administrácii:

  • zvolením Správa obsahu + kliknutím na požadovanú Menu linku
  • kliknete na požadovaný obrázok a v nástrojovej lište zvolíte "Vložiť/upraviť obrázok"
  • v novo otvorenom okne v riadku pre "Popis obrázku" doplníte požadovaný popis
  • zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"

 

2/ SEO pre KATEGÓRIE PRODUKTOV

Názvy kategórií sa podsúvajú vyhľadávačom ako prioritné kľúčové slová - dajte si na nich záležať. Každá kategória je niečím jedinečná, preto vám systém umožňuje zadať pre každú kategóriu nastaviť:

  • 2.1 TITULOK (Title Tag)
  • 2.2 STRUČNÝ POPIS KATEGÓRIE (SEO Meta-tag description)
  • 2.3 NADPISY KATEGÓRIE (H1,H2,..) a POPISY OBRÁZKOV


Popis významu a pravidlá ich tvorby sú popísané v predošlej kapitole, preto pri produktových kategóriách uvedieme len doplňujúce informácie.

2.1 TITULOK KATEGÓRIE (Title Tag)

Titulok kategórie predstavuje prvú informáciu, ktorú návštevník uvidí pri vyhľadávaní na internete, preto si na jeho popise dajte záležať.

Príklad zobrazenia titulku kategórie vo vyhľadávači Google si môžete pozrieť na nižšie uvedenom obrázku (vyznačené vo farebnom obdĺžniku)

Titulok produktovej kategórie

Aby titulok kategórie neostal prázdny, systém clickeshop do neho automaticky vyplní rovnaký text ako je uvedený v názve kategórie. Tento si však môžete zmeniť za vlastný.

Titulok nastavíte v clickeshop administrácii nasledovne:

  • v časti Správa obsahu a kliknutím na požadovanú kategóriu
  • v ľavej nástrojovej lište zvolíte "Upraviť menu linku" a vyplníte "Titulok"
  • zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"

 

2.2 STRUČNÝ POPIS KATEGÓRIE (SEO Meta-tag description)

Stručný popis kategórie sa zobrazuje pod Titulkom a vyhľadávače ho zvyknú používať ako popis odkazu. Popis by mal obsahovať zaujímavý opis danej kategórie a vytvoriť pocit nevyhnutnosti kliknúť na daný odkaz.

Príklad zobrazenia stručného popisu kategórie "dámske nohavice" vo vyhľadávači Google si môžete pozrieť na nižšie uvedenom obrázku (vyznačené vo farebnom obdĺžniku)

SEO popis produktovej kategórie

Stručný popis kategórie nastavíte v clickeshop administrácii nasledovne:

  • v časti Správa obsahu a kliknutím na požadovanú kategóriu
  • v ľavej nástrojovej lište zvolíte "Upraviť menu linku" a vyplníte "Stručný popis kategórie (SEO meta-tag description)"
  • zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"

 

2.3 NAPISY KATEGÓRIE (H1,H2,..) a POPISY OBRÁZKOV

ClickEshop systém vám prácu uľahčuje a Nadpis H1 automaticky predvyplní v každej novo vytvorenej KATEGÓRII. Ak ste ho omylom zmazali, viete si ho aj dodatočne nastaviť.

Nadpisy nastavíte v clickeshop administrácii:

  • zvolením Správa obsahu a kliknutím na požadovanú Kategóriu
  • kliknete na požadovaný text v časti pre formátovaný popis kategórie a v nástrojovej lište zvolíte "Formáty" - "Nadpisy" - H1
  • zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"

nadpis produktovej kategórie

Náš tip: Pod nadpis kategórie odporúčame vložiť aj bližšie informácie o danej kategórii. Text môžete doplniť atraktívnymi obrázkami alebo pre ľahšiu orientáciu zákazníkov vytvoriť obrázkovú kategorizáciu (tzn. po kliknutí na obrázok sa zobrazí príslušná kategória).
 
Pre vytvorenie obrázkovej kategorizácie môžete použiť napr. komponent Stĺpec, Tlačítko. Prehľad všetkých komponentov, ktoré vám uľahčia prácu pri tvorení obsahu nájdete na TU.
 
Príklad zobrazenia obrázkovej kategorizácie vytvorenej využitím komponentu Stĺpec, do ktorého bol vložení obrázok a po neho text popisujúci obrázok. Ak by nižšie zobrazené názvy podkategórií boli vložené v kategórii napr. luxusné šperky (Nadpis H1) , potom ich názvy (LUXURY WATCHES,..) by sa označili Nadpisom H2.

 
SEO text4LUXURY WATCHES
SEO text4DIAMOND EARRINGS
SEO text4MODERN CUFFLINKS
SEO text4WEDDING RINGS
 
 
Obrázkom použitým pre vytvorenie obrázkovej kategorizácie je potrebné doplniť popis, aby internetové vyhľadávače vedeli identifikovať, čo sa na obrázku nachádza.

Popis obrázku nastavíte v clickeshop administrácii:

  • zvolením Správa obsahu + kliknutím na požadovanú Kategóriu
  • kliknete na požadovaný obrázok a v nástrojovej lište zvolíte "Vložiť/upraviť obrázok"
  • v novo otvorenom okne v riadku pre "Popis obrázku" doplníte požadovaný popis
  • zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"

3/ SEO pre PRODUKTY

Pri každom produkte v internetovom obchode je dobré venovať sa nasledovným oblastiam:

3.1 NÁZOV PRODUKTU

3.2 STRUČNÝ POPIS PRODUKTU (SEO Meta-tag description)

3.3 KĽÚČOVÉ SLOVÁ PRODUKTU (SEO meta-tag keywords)

 

3.1 NÁZOV PRODUKTU

Názvy produktov sa podsúvajú vyhľadávačom ( google, zoznam a iné ) ako prioritné kľúčové slová – dajte si na ich tvorbe záležať.

Z názvu produktu musí byť evidentné o aký produkt sa jedná – v názve nestačí iba číselné označenie produktu, pridajte aj dodatočné informácie napr. Domáce kino ONKYO HT-S9800THX čierne, model 2022.

Bežnou praxou je, že ako názov produktu je zadané iba slovo/slová, ktorý používajú vo firme na označenie produktu. napr: Malinová vášeň. V názve produktu chýba aj dodatočný text, že ide o malinovú ovsenú kašu s kúskami čokolády. Keďže nový potenciálny zákazník názov produktu ešte nepozná, pri vyhľadávaní na internete použije pravdepodobne iba výraz: ovsená kaša alebo malinová ovsená kaša.

3.2 STRUČNÝ POPIS PRODUKTU (SEO Meta-tag description)

Stručný popis produktu sa vo výsledkoch vyhľadávania zobrazuje pod názvom produktu a vyhľadávače ho zvyknú používať ako popis odkazu.

Do stručného popisu produktu je vhodné zadať slová, ktoré si myslíte, že zákazník zadá do internetového vyhľadávača pri hľadaní produktov spolu s vhodným pútavým popisom a vytvoriť pocit nevyhnutnosti kliknúť na daný odkaz.

Príklad stručného SEO popisu produktu pre dámsky kostým – nadčasový dámsky kostým z kvalitného materiálu, bavlnený, priliehavý strih, vhodný do práce aj na večierok. Farba: čierna, červená.

Príklad zobrazenia stručného popisu produktu "keprová košeľová bunda" vo vyhľadávači Google si môžete pozrieť na nižšie uvedenom obrázku (vyznačené vo farebnom obdĺžniku)

stručný popis produktu

Pre zákazníkov, ktorí majú eshopy napojené na dodávateľov alebo majú desiatky tisíce produktov je často až nemožné vyplniť SEO popis pre všetky produkty.

Systém vám túto prácu uľahčí a automaticky vytiahne do SEO popisu produktu informácie uvedené v popise produktu, aj keď je text naformátovaný (systém berie prvé marketingové vety z detailného popisu produktu).

Pri dôležitých produktoch však odporúčame sa SEO popisu podrobnejšie venovať a nastaviť si ho manuálne. V prípade, že si SEO popis nastavíte resp. ste si už nastavili manuálne, tieto texty sa neprepíšu informáciami zo systému.

Stručný popis produktu nastavíte v clickeshop administrácii nasledovne:

  • v časti Správa obsahu a kliknutím na požadovaný produkt
  • v ľavej nástrojovej lište zvolíte "Upraviť menu produkt" a vyplníte "Stručný popis produktu (SEO meta-tag description)"
  • zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"

 

3.3 KĽÚČOVÉ SLOVÁ PRODUKTU (SEO meta-tag keywords)

Kľúčové slovo je slovo alebo kombinácia slov, ktoré popisujú produkt. Nad ich výberom je dobré sa zamyslieť aj z pohľadu zákazníka: Akú frázu zákazník napíše pri vyhľadávaní daného produktu?

Príklad pre kľúčové slová produktu pánske tepláky: pánske tepláky adidas, pánske tepláky nike, pánske tepláky puma, pánske tepláky výpredaj, pánske tepláky akcia, pánske tepláky bavlna, pánske tepláky 3XL, pánske tepláky čierne, pánske tepláky moderné,..

Pomôckou pri hľadaní správnych kľúčových slov môže byť aj Plánovač kľúčových slov alebo Keywordtool , ktoré navrhnú slová alebo frázy, ktoré súvisia s vašimi produktmi alebo službami.

Kľúčové slová produktu nastavíte v clickeshop administrácii nasledovne:

  • zvolením Správa obsahu a kliknutím na požadovaný produkt
  • v ľavej nástrojovej lište zvolíte "Upraviť produkt" a v záložke "SEO" vyplníte "Kľúčové slová produktu (SEO meta-tag keywords)"
  • zmeny uložíte cez tlačítko "Uložiť"


Niektorí zákazníci zvyknú pri vyhľadávaní produktu zadať zaužívané frázy, ktoré sú odlišné od názvu produktu. Čo robiť v tomto prípade? Full-textové vyhľadávanie na stránke je rozšírené aj o kľúčové slová produktu, kde môžete zadať slová, ktoré používajú vaši zákazníci.

 

 

 

 

Můžeme vám poradit?

Nápověda

Nápověda


Doporučené postupy při vytváření obsahu
web stránky / internetového obchodu

 

« nápověda »

Zákaznícka podpora

Zákaznická podpora


V případě jakýchkoliv dotazů nás kontaktujte:
Pondělí-Pátek 9:00-16:00

 

tel: +420 2 9618 3193
e-mail: #info

 

 

 

CLICKESHOP

KONTAKTOBCHODNÍ PODMÍNKYREFERENCEPARTNERSKÝ PROGRAM

 

 

 

 

 

 

ClickEshop on Facebook Facebook

NAŠE SLUŽBY

KORPORÁTNÍ IDENTITAŠKOLENÍ A KURZYSEO A ONLINE MARKETING

ZÁKAZNICKÁ PODPORA

V případě jakýchkoliv dotazů nás neváhejte kontaktovat vyplněním následujícího formuláře

 

 


clickeshop.com • clickeshop.de • clickeshop.cz • clickeshop.sk

Copyright © 2006 - 2022 clickeshop.cz, All rights reserved