Export produktů do internetových KATALOGŮ
Internetové katalogy patří dnes k nejnavštěvovanějším portálem pro nakupování. Porovnávají ceny a produkty z různých internetových obchodů a hodnotí jejich kvalitu.
Registraci vašeho e-shopu proveďte postupně pro všechny uvedené katalogy a to kliknutím na uvedené linky v tabulce. Během registrace v internetových katalogů je třeba do registračního formuláře zadat URL linku na soubor XML vytvořený ClickEshop administrátorem v sekci [Globální nastavení / Internetové katalogy].
Vložením URL linky na soubor XML se budou v internetových katalozích zobrazovat kromě popisu internetového obchodu přímo i vaše produkty.
Internetový katalog | URL linka na registraci |
Heureka.cz |
|
Zbozi.cz | https://seznam.cz |
Hyperzbozi.cz | https://www.hyperzbozi.cz/ |
Najduzbozi.cz | https://www.najduzbozi.cz/ |
Google.com | https://www.google.com/retail/solutions/merchant-center/ |
Registrací získáte množství zpětných odkazů, které vám v kombinaci s kvalitně naplněným obsahem ve vašem eshopu pomohou získat lepší umístění v internetových vyhledávačích.
RADY A TIPY na správné zařazení produktů do internetových katalogů:
- Při první aktivaci internetového katalogu je třeba počkat přibližně 6 hodin na vytvoření potřebného XML souboru, který následně budete moci zařadit do internetového katalogu. Do XML souboru se exportují pouze aktivní produkty. Produkty, které jsou označeny jako neaktivní se do XML souboru pro internetový katalog neexportují.
- V detailu každého produktu vyplněné políčko Dodací doba ve dnech
V případě XML souboru pro Google a Facebook, pokud je dodací doba ve dnech menší než 14 dní, produkty se zobrazují jako skladem. - Každý produkt musí mít nastavenou nějakou kategorii. Pokud máte produkt publikován na hlavní stránce, produkt musí mít ještě další kategorii ve vašem stromě kategorií
- Do internetových katalogů se přenáší první v pořadí nastavena kategorie na produktu. Pokud na některých produktech máte první kategorii nastavenou na [EShop] / KATEGORIE 1 / Kategorie 1.1 a tato kategorie 1.1 je nastavena jako neaktivní, tak produkty z ní se nepřenášejí do internetových katalogů. Pokud ji chcete mít skrytou a chcete přenášet z ní produkty do katalogů, nastavte si danou kategorii jako skrytou. Toto je jeden z hlavních problémů o chybějících produktů.
- Vyplněné políčko výrobce (pro lepší srovnávání je lepší pokud toto políčko není prázdné)
- Správně vyplněný název produktu. Nejlépe sladit se s konkurencí, které je správně zobrazována na internetových katalozích
- Vyplněný EAN kód
- Pokud uděláte nějakou změnu na produktech, tato se přenese do internetových katalogů až za několik hodin. Závisí to od daného internetového katalogu jako páruje produkty, některé změny mohou trvat i více než 1 den.
Jak vyloučit produkt z katalogů?
Zabezpečujete k produktům i samostatné služby jako např. servis, montáž? Máte v nabídce i použité produkty? Takové položky internetové katalogy standardně neakceptují.
Produkty lze zařadit do nabídky internetového obchodu a zároveň vyloučit z exportu pro internetové katalogy. Pro vyloučení produktu z exportu pro internetové katalogy stačí zaškrtnout v nastavení konkrétního produktu políčko "Vyloučit z katalogů (XML feedů)".